Lördag 11 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: InternetStart

Mejladressen POP

Mejladressen POP

Jag försöker köra mitt nya @internetstart.se konto via outlook 2007.
Utgående fungerar inte!
"Skicka testmeddelande: Tidsgränsen för åtgärden överskreds innan servern för utgående e-post (SMTP) svarade. Kontakta serveradministratören eller Internet-leverantören (ISP) om problemet kvarstår."
Mitt namn: Namn
E-postadress: namn@internetstart.se
Kontotyp: POP3
Server för inkommande: pop....

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Hos mig gick det bra med följande POP3 inställningar:

POP inställningar
Incoming mail server: mail.internetstart.se
Port: 995
Use: SSL (ska vara icheckad)
Använd säker lösenordsverifiering ska inte vara icheckad.

Användarnamn: hela mailadressen
Password: ert valda lösenord

* Första gången måste man logga in via webbgränssnittet http://mail.internetstart.se för att aktivera sitt konto och byta lösenord från det förskapade.

Utgående SMTP server beror på vilken bredbandleverantör ni har.
Som sagt...TILL kontot fungerar det bra, men inte IFRÅN. Jag använder smtprelay1.telia.com, som jag har på mitt andra konto...
Enligt min mailklient Win Live Mail så kommer man inte åt Mail.internetstart.se. med dom inställningarna som Daniel har givit.
Dom andra kontona som jag har, har jag inte behövt min ISP SMTP server utan bara Gmails egna inställningar.
Göcke du gav mig en port en gång till min Zoominmail som inte ville funka. snälla ge oss den igen. Kan det vara brandväggsfel eller adminfel? Detta måste väl gå att lösa?
Annons
Iggesörping
Verkar inte finnas nåt intresse att lösa detta problem enligt mig. Hittar du felet så maila mig gärna. får jag det att funka så hör jag av mig.
Det får bli så, jigsaw
Är inne på om det kan vara ett felaktigt portnummer på utgående server...? Men vilket..../Igge
Så här jag löst SMTP inställningarna tidigare (innan jag bytte till webmailen). För utgående server har jag använt följande:

Brebandsbolaget:
smtp.breband.net, port 465, Use SLL icheckat, samt authentication None

Comhem:
mailout.comhem.se, port 25, Use SSL icheckat, samt authentication None

Gmail smtp om bredbandsleverantör tillåter:
smtp.gmail.com, port 587, Use SSL icheckat, samt authentication None

Kanske nåt av den infon som kan hjälpa?
Smtprelay1.telia.com..... Hade du port 25 där också då? Det har jag på min vanliga mejl i Outlook 2007, men .... Nämen. Testade nu. Utgående: smtprelay1.telia.com port 25. DET FUNGERAR!!

TESTA DETTA JIGSAW!!
Nej, nu vet jag inte vad som hänt. Nu fungerar det inte alls längre. I serverutorna står det plötsligt g.mail. Nu kommer det upp en ruta som frågar efter lösenord, som aldrig kommit tidigare. Jag ger upp nu och tar bort "namn"@internetstart.se Lösenordsrutan dyker upp titt som tätt nu, fast jag har angett det lösenordet som jag har för internetstart..
Det spelar ingen roll hur jag fyller i pop3 eller smtp fälten. Antingen så går det inte att ansluta till servern eller så dyker lösenordet upp stup i kvarten.
Jag lägger ner detta så länge iallafall.
hoppas du löser det Iggesörping
Gör som jag då. Se tidigare inlägg.
Om jag har gjort fel och ska kunna göra som ni. så får faktiskt Daniel e-posta de rätta värdena till mig personligen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem