Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SJ är inte dyrt

SJ är inte dyrt

Jag läste i nyheterna att tåg mellan städerna är dyrt.

Om en familj på 4 pers. bokar sin resa 3 månader innan så kostar en enkel resa
mellan Gbg-Sthlm med X2000 endast 200:-. Det är billigt tycker jag. Ruskigt billigt.

Men får du ett ryck. Att i morgon skall vi till Sthlm. Då kostar det 2300:- för denna familj. Men finns det familjer som får sådana ryck???

Jag som är pensionär åker enkel resa till Sthlm för 230:-. Sista minuten i morgon om jag vill 06.42

Men vad skall jag i Stockholm att göra. Åka tunnelbana och vara livrädd.
Glöm det.

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag ångrar denna rubrik. Den skall heta SJ är urdåliga.

Lämnar 100-tals passagerare inlåsta på X2000 i över 4 timmar utan ett enda besked. Utanför Alvesta någonstans.

Men det låter lite konstigt. Alla resenärer har ju mobiler med sig.

Om inte annat så kan man ju ringa larmtjänst eller polisen.
Haha, de lär åtminstonde ringa efter polisen senare när passagerarna får tag i de ansvariga.
Då blir det nog lynchning!
När tåget stannar utan anledning då får jag ont i magen. Hör man då något i högtalarna så blir man lugnare. Nu hade dom ingen ström i tåget i Alvesta.
Men det går ju att gå genom tåget och informera oralt.

Sist jag åkte så tvärnitade Stockholmståget i Sävedalen. Där jag bor. Ha,ha!

Efter en minut så hörde man att en kompressor hade gått varm och måste kallna i 20 minuter. Det låter lite ihåligt. Men alla gick på den grejen.



Annons
Det hjälper inte hur bra reklam SJ gör. Dom måste utbilda sin personal.
Dom är som vilda apor. Jag har råkat ut för dom.

http://www.youtube.com/watch?v=J2YI_hDw6Og
behöver ju inte vara SJ som framför tåg längre, alltså är skället obefogat innan man vet vilket bolag som servar/underhåller vagnar och lok, SJ är bara huvud aktören som tar in kosingen åt staten.

som alltid med avmonopoliceringen har vi fått svårare att veta vem man skall skälla på, men av gammal vana så blir det de gamla statliga namnen som får pisk.

men går ett vinstdrivande företag med pluss och sen inte avsätter det i service, så håller alla tyst.

man kan inte låta bli att skratta
leiake! Om tåget stanna utanför Alvesta.. Då har du inget visum. Man måste ha det för att åka in i Alvesta kommun!!
Göcke!

Min käre moderator. Du har aldrig åkt tåg med SJ. Detta var x2000. Det måste vara SJ. Stockholm- Köpenhamn.

Tänk att sitta 4 timmar i ett stillastående tåg utan besked.

Det hade du aldrig klarat med din korta stubin.

Men vi får se vad som har hänt. Det verkar lite konstigt. Kan ju vara en
mediagrej.
min käre leiake , om du visste hur mycket X2000 jag har åkt eller andra färdmedel på järnvägar i sverige, skulle du baxna av stolen.

Det är inte alltid det är SJ som är orsaken! En gång jag åkte stannade tåget i 2 timmar!!
Det var visst en bro i Lindköping som hade hakat upp sig.
Göcke!

Jag anade nog det.

Men jag själv har aldrig åkt med X2000. Jag är för gammal säger dom. Jag får
inte åka med Västtrafikort.

Sista minuten får jag åka X2000. Men då får man gå upp tidigt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem