Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SJ är inte dyrt

SJ är inte dyrt

Jag läste i nyheterna att tåg mellan städerna är dyrt.

Om en familj på 4 pers. bokar sin resa 3 månader innan så kostar en enkel resa
mellan Gbg-Sthlm med X2000 endast 200:-. Det är billigt tycker jag. Ruskigt billigt.

Men får du ett ryck. Att i morgon skall vi till Sthlm. Då kostar det 2300:- för denna familj. Men finns det familjer som får sådana ryck???

Jag som är pensionär åker enkel resa till Sthlm för 230:-. Sista minuten i morgon om jag vill 06.42

Men vad skall jag i Stockholm att göra. Åka tunnelbana och vara livrädd.
Glöm det.

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke! Ha,Ha Du behöver väl inte åka med sj! Du har ju motorcyckel.
det kanske är transportstyrelsen , vi skall skälla på
de är ju de som har han om et nuförtiden
nä gubevars,
tar hellre MCn än att inte veta vem man skall skylla förseningen på
på Järnvägarna.

Men då hamnar man på avfolkade bensinmackar och trasiga kortläsare, inga toaletter eller tryckluft för däck kontroll.

vart är vi på väg. ??
Annons
Tjata!

Kom hit och sätt er på jädraås tallås järnvägar och vänta på ett tåg så får ni vänta. De går nog inte förrän det är sommar igen.

4 timmar...det är ju ingenting i jämförelse.
förr i tiden,förra året, kunde man köpa resa ToR STH-Malmö 95kr men det tycks som huliganerna har förstört detta genom att köpa upp dessa resor ock sälja dyrt på nätet SJ är väl inte skyldig till detta?
Det var väl sj man ringde till är man förlorat klockan?

Ursäkta för mina lite utanförämnet-inlägg
Du är förlåten patrikke men gud så korkat inlägg
Klart det var korkat, det är ju sent...
Läste En blogg från SJ-pendlaren ang. olyckan med X2000 i Alvesta tis.morgon.

Man ska INTE tro allt som står i tidningarna.

Postat av: Torbjörn
Artikeln är fel. Jag satt på tåget. Toalleterna fungerade, men luktade lite kiss. Det var varmt, men det fanns både vatten, öl och vin i bistron.

Dessutom kanske man kan ha lite överseende med att det blir krångel när det ligger en gubbe under tåget i småbitar.

Då måste man bland annat stänga av elen på tåget för att komma åt och kunna rengöra tåget. Man vill inte att det ska ligga en massa likrester på tåget när det kommer till stationen. Då blir det lite varmt. Man vill inte gärna öppna dörrarna med respekt för att passagerarna varken vill känna lukten eller se geggamojan.

Det kom ny personal efter en halvtimme.

Information kom kontinuerligt i form av följande...

Det har skett en olycka med en person inblandad, det här kommer att ta lång tid, vi vet inte hur länge, räddningstjänsten är på väg, vi återkommer så snart som möjligt.

Det var den informationen som fanns, mer kan man inte begära.

2009-09-22 @ 08:42:56
Om intervjuad part i Metro hade orkat krypa ut från förstaklassvagnen så hade dom upptäckt att det fanns personal på tåget hela tiden!

En kvinna, som jobbar på SJ, men som inte var i tjänst tog efter samtal med den avgående personalen över rodret, hon stod i bistron tills det dök upp en ny blixtinkallad snubbe från SJ.

Det är ett naturfenomen att människor klagar på avsaknad av information i sådana lägen, det hade inte spelat någon roll hur mycket information och krisberedskap som fanns tillgänglig, artikeln i Metro hade skrivits i vilket fall.

Jag upprepar därför, allt gick lugnt och sansat till, vi var inte lämnade till vårt öde. Brandkår och ambulans fanns på plats, om någon skulle ha börjat må riktigt dålig så fanns mycket goda resurser endast en tåglängd bort.

2009-09-22 @ 16:16:01

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem