Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Komma förbi copyrightskydd

Komma förbi copyrightskydd

Hur kommer man förbi ett copyrightskydd på dvd skivor?
Jag har en mediaspelare som jag har en hel del filmer på och jag ska lägga in en till film där, jag har använt mig av dvdhrink, förut och det har funkat bra.
Nu går det inte, skivan är copyrightskyddad, hur göra?

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Testa dvdfab
Har testat det både 5 och 6 men det går inte med det.
Inga andra förslag?

Det är väl inte olagligt att göra på det sättet?
Det är ju för privat bruk, kanske det borde vara olagligt att göra så man inte kan lägga in dem på sin mediaspelare?
Annons
Dvd Shrink (v3.2) never failed...

http://slasktunnan.googlepages.com/dvdshrink32setup.exe
Basta Patrikke om jag går in i ditt förråd och tar dina barns leksaker och värdesaker,lastar allt på släpet och sticker Har jag gjort mig skyldig till brått då? Upphovsrätt,Äganderätt!
Dvd shrink 3.2 testad utan bra resultat, har varit med om det förr också, fast med en annan film.

Cicero!
Jag har en mediaspelare som jag lägger över mina filmer på, som jag köpt för egna ihoptjänade/sparade slantar.
Det är enbart för min egna bekämlighet som jag har det så.

Om du kommer hit och gå in i mitt förråd och leta värdesaker så kan du berätta för mig var de var
patrikke du frågade hur du skulle komma förbi upphovsrätten,äganderätten inte sant ..det är och kommer att förbli olagligt.men va fan det är inget hinder för den som vill skita i sånt nys!!
Man får säkerhetskopiera sina egna skivor. Inget olagligt med det.
Emans har rätt.. Visst får man säkerhetskopiera. Jag tycker att musik/film/spel-industrin ligger lite efter. CD/DVD skivor är uråldriga och kan jämföras med LP-skivor och kasettband. :P

Hit med ny teknik för att tanka lagligt. Jag är inte snål, men lat. :P
cicero: du är efterbliven

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem