Tisdag 14 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Djupfrysta färdigrätter

Djupfrysta färdigrätter

Vad tycker ni om dom.?

Billigt är det i alla fall. Dom har troligen "slavar" som jobbar med detta.
22:50 för en hel måltid. Otroligt.

Många säger nog att det är inte gott. Men då ljuger dom.

Jag åt nyss en en Kyckling Jakob från Dafgård. Den är god.

Möjligen kan jag klaga på serveringen. Papptallriken blir för varm i botten.
Men man får ha överseende för 22:50.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Detta påfund med färdigrätter är ett sånt underbart sätt att laga mat! Sen blir det minimalt med disk med. Ska ha hamburgertallrik XL från Findus ikväll. Sen kan man ju lägga papptallriken på en vanlig tallrik så bränner man sig inte när man ska bära maten till soffbordet där man vanligtsvis äter eller hur Leffe?
Finns ju hur många sorter som helst att välja mellan så testa mina vänner dom är supergoda. Sen att det är för lite grönsaker och fibrer eller vitaminer det struntar vi i ( finns på burk) så NJUT!
jigsaw!

Du har rätt i det mesta i ditt inlägg.

Men jag tror inte det är för lite grönsaker. Det har dom nog räknat ut så att vi
inte "dör" framför TV:en.

Det är nog inga fibrer i öl. Men det finns vitaminer och en massa annat nyttigt.
"Snacksalighet"

På göingska kommer jag bara ihåg motsatsen. Man är "talaträngd". Men när man vill prata mycket. Det har jag glömt.



Jag har köpt makaroner och köttbullar på en lågprisbutik.
10:-/portion och gott är det och inte för lite mat heller.
Helt suveränt när man inte orkar laga maten själv eller när kassan är skral, vilket den är för jämnan.
Annons
Undrar om det finns någon statistik över Svenskens matvanor vid åldrarna mellan 25 och 4o år för att ta ett exempel.

Är det mest hämtmat, färdiglagat eller hel & halvfabrikat från frysen som gäller i detta jäktsamahälle.
Eller, rent av rejäl hemlagad husmanskost.

Vilken kategori vinner tro?
Leiake??
Vad menar du med "talaträngd"? Menar du att jag bara skriver inlägg på Fredagens eftermiddagen/kväll när jag tatt en bira eller två?
Sen till den gode Ozzy: Statistik över våra svenska matvanor är nog svårt att finna.
Patrikke om man drar ner på NG så blir det mer pengar över till färdig mat
MC Donalds har ju 10:- burgare!

fast det går ju åt burgare till ett värde som skulle motsvara en fin middag på en riktig restaurang för att bli mätt.

Nu är du känslig min käre Patrikke. Man behöver inte äta som en Elefant varenda gång man äter. Testa att dra ner på mängden, man vänjer sig.
är det någon skillnad i att äta mikrad köpemat eller mikrade rester från gårdagen?

Tycker annars att maten man tillreder själv är roligare att äta.
det blir liksom fler varianter på samma tema.
Jigsaw! Snabel har jag men jag äter inte som en elefant för det.
Jag använder händerna och i vissa fall bestick!

Visst är det roligare att äta hemmagjord mat.
Men ibland tryter orken och viljan att laga maten och då är det perfekt med de färdiga portionerna.
Käre Göcke.
Hur kan mat man tillreder själv vara roligare att äta? Äta i allmänhet är väl inte roligt utan ett nödvändigt ont. Hade nån kommit på ett piller där alla livsnödvändiga substanser finns som behövs för ett dygn så hade jag köpt detta med en gång.
Äta=tid och tid är pengar alltså mindre äta och mer tid och pengar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem