Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Djupfrysta färdigrätter

Djupfrysta färdigrätter

Vad tycker ni om dom.?

Billigt är det i alla fall. Dom har troligen "slavar" som jobbar med detta.
22:50 för en hel måltid. Otroligt.

Många säger nog att det är inte gott. Men då ljuger dom.

Jag åt nyss en en Kyckling Jakob från Dafgård. Den är god.

Möjligen kan jag klaga på serveringen. Papptallriken blir för varm i botten.
Men man får ha överseende för 22:50.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Köper 3 kg. köttfärs (75% ox, 25% fläsk) hos slaktaren i
Saluhallen, nymald och lite grövre mald.

Ägnar sedan resten av dagen att tillaga,
4 olika köttfärs-rätter ( köttbullar, pannbiff, köttgrotta
och köttfärssås, brukar det bli). Fryser in!

Så 1 dag i vecka, behöver vi bara koka potatis, eller
pasta + grönsaker, och värma den frysta köttfärs-rätten.

Alltså 3 kg. 1 gång i månaden!
Det är larv att snabbmaten är är äcklig.. Den smakar faktist riktigt bra många gånger.. Sen ser den inte lika fin ut som på bilden på kartongen, men what da fuck?? Vem bryr sig?

Sen är det lika mycket larv att det skulle vara något fel på skolmaten.. Det var samma gnäll och klag på skolmaten när jag själv gick i skolan.. Men det var minsann inget fel på maten..

Det hela handlar om grupptryck.. När nån osnuten kräsen rikemansunge inte är nöjd med maten, då tar grupptrycket över och alla andra måste tycka likadant..

Det klagas så mycket på att maten är så billig.. Som det ser ut nu så kostar maten "bara" 7.45 kr per elev och dag. MEN, köper man in tonvis med råvaror så blir det naturligtvis betydligt mycket billigare.. Massinköp lönar sig.
Annons
Min ICA-butik har egengjorda matlådor, (det har säkert de flesta ICA-butiker), jag tycker de är jättegoda, de har omväxling, godaste jag har ätit är entecote´med potatisgratäng. brukar köpa dessa som matlåda till jobbet. Jag bor ensam och tycker det är tråckigt att laga mat till mig själv, sen tycker jag också att det är svårt att laga mat till en (1) person, (mig själv) om man ska laga allt från grunden.
Köpte en ny kycklingrätt från Findus. "Nyhet" stod på kartongen.

När blev kyckling en nyhet.

I vanliga fall så skall man ju skära ett snitt i plasten. Men inte denna gång.
Nu skulle man riva av plasten först.

Man får vara på bettet och läsa instruktionerna.

leiake! Ang. nyhet så var det inte kycklingen som var nyheten, det var nog att det inte var glasbitar i den som var nyheten.
Ursäkta för den dåliga men jag är smör på engelska
Jag förstår inte varför ni äter färdiglagad mat om ni har ont om pengar. Det är väl dyrt så det förslår. Jag brukar köpa kött o dyl när det är X-pris och sen gör jag storkok, dvs jag gör tex kalops, köttsoppa o dyl som går alldeles utmärkt att frysa in. Och det finns ingen färdigmat i världen som slår den hemlagade. Det behöver inte vara dyrt om man planerar. Jag håller med Göcke om att maten är en stund för familjen att koppla av tillsammans. Alltså en social grej. Jag förstår om man som ensamstående inte tycker att matstunden är någon höjdare om man ska behöva sitta och äta ensam. Men om alla tyckte att äta var ett nödvändigt ont då hade vi inte behövt några restauranter. Dit går man väl verkligen för att man vill njuta av maten o koppla av.
babo43!

Ont om pengar!

Det är nog inte därför. Det är bekvämt om man är ensam. Jag älskar min
microvågsugn.

Men är man ett större hushåll. Då blir det nog dyrt.

Skulle jag få strömavbrott. Då har jag ju bykrogen.



Nu har jag förtärt min kyckling från Findus. Den var godkänd. Potatismoset var
kanske lite segt. Men det kanske har legat djupfryst i flera år. Så man får ha överseende. Vem blir inte seg då.

Men jag är storväxt. Typ Lasse Berghagen. Då är nog portionen i minsta laget.

Jag ringer Findus Kundtjänst och ber om påfyllning.

-Findus kundtjänst, jag heter Agda.
-Skojar du! Är du 90 år eller?
-Vad vill ni!!!!
-Jag blev inte mätt på er kyckling.
-Då får ni köpa en portion till. Det är det som grejen.

Hon pratade skånska. Ligger Findus där?

Ja, Findus huvudkontor ligger i Bjuv i nordvästra Skåne.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem