Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Panda Platinum 7

Problem med Panda Platinum 7

Hej!
Jag undrar om det finns någon (några) som stött på samma problem som jag? Jag installerade Panda Platinum 7 igår, men när jag kör med BV är det kalkat att komma ut på Internet. Slår jag av BV är det inga problem. Jag har försökt kolla runt på egen hand, och trodde jag funnit en problemlösning på ett forum. Där sa dom att man skulle göra "Hardware checksumming" inaktiv i mina nätverksplatser? Problemet är att jag inte har något som heter det. Däremot har jag en massa andra som kan liknas med checksumming... nämligen "sändning och mottagning IP-kontrollsumma, och sändning och mottagning TCP-kontrollsumma". Vet någon om det är samma sak???

Jag kör svensk XP Professional (sp2)

Känns lite retligt att bara kunna använda AV och inte brandväggen. Litar väl inte så mycket på XP:s s.k brandvägg

Vore jättetacksam om någon kan hjälpa mig.

Mvh
Zacko
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Zacko, försöker du att köra två brandväggar samtidigt.
På den engelska sidan så har de på suportsidan en möjlig förklaring till vad som är fel
http://www.pandasoftware.com/support/
Hej, Göcke!
Nej, jag har stängt av XP:s BV när jag testar Platinums.
Annons
kolla in länken till panda international
Ja, den kan faktiskt vara värdefull. Men jag tycker jag känner igen en del av operationerna, fast jag har kanske inte gjort allt i rätt ordning. Ska försöka igen senare.
Tack, Göcke!
Har du kollat konfigurationen för nätåtkomst.

Om du inte förstår vad jag menar så hör av dig igen
Göcke!! Skulle det vara fel att köra två brandväggar samtidigt?
Jag gör det o det fungerar utmärkt. Kan ju vara så att det händer saker som jag inte ser.

/C
Hej, Christer!
Nä, var hittar jag det?
Du hör att man inte är någon datorguru
Christer ett av de mest vanliga strulen man har
är att just att köra
flera program som skall göra samma sak samtidigt.
Det kan funka , men för det mesta så strular det.
Jag håller till minst 100% men Göcke i det senaste inlägget...
I denna data-värld är det ofta inte stensäkra fakta som gäller utan rent statistiskt säkerställda fakta... "Trial and Error" ger till slut (kanske) en för tillfället godtagbar lösning...Åtminstone tills
man har installerat nästa version eller ytterligare ett program som ska fixa eller spärra uppdykande problem...Det som har hjälpt mig mest hittills är Norton Ghost...När allt verkar fungera bra och stabilt gör jag en back-up av hela C:-partitionen.
När det sedan krånglar alltför mycket och jag inte kan komma på vad det är som spökar så är det bara att restora (återskapa) datorn till vad den var för några dagar ett veckor sedan...Det har
hjälpt mig många, många gånger.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem