Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Panda Platinum 7

Problem med Panda Platinum 7

Hej!
Jag undrar om det finns någon (några) som stött på samma problem som jag? Jag installerade Panda Platinum 7 igår, men när jag kör med BV är det kalkat att komma ut på Internet. Slår jag av BV är det inga problem. Jag har försökt kolla runt på egen hand, och trodde jag funnit en problemlösning på ett forum. Där sa dom att man skulle göra "Hardware checksumming" inaktiv i mina nätverks...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Ok Zacko! Alla barn i början. Det är ju lite bökigt att ge fullständig support den här vägen. Men om du installerat något sånär rätt så skall du ha en "ikon" nere vid klockan på aktivitetslisten. Om du vänster klickar på den så får du fram en massa alternativ. En av de tre "konfigurations-knapparna", den längst ner. Där kan du göra inställningar gällande Brandväggen. Klicka på konfigurera. Ny ruta. Den övre "Konfigurations-knappen" Klicka på den. Då kommer en massa program som har tillgång till nätet. Där kan du bestämma hur du vill att programmet skall uppträda vid nät-anslutning. Kolla där vad som står vid "Internet Explorer". Det finns tre alternativ "Tillåt - Fråga - Spärrat.

Testa detta få vi se hur det blir.

Lycka till

/Christer
Hej Zacko,

Du kanske har löst ditt problem redan, men jag känner igen lite av det du skriver. Jag använder Panda Platinum 7 och SP2 det funkar bra. Jag är inget proffs på detta, men man kan dela med sig av erfarenhet som man lär sig under livets gång. Till problemet som jag hade och som jag fick hjälp med. Ska försöka förklara på ett förstående sätt och att det löser dina problem. I mitt fall så har jag tre datorer i nätverk, XP Home, XP Pro, Router.
1. Konfig permanent skydd,
2. Permanent skydd med brandvägg,
3. Konfiguera,
4. Regler för avancerad anslutning,
5. Konfiguera,
6. Lägg till ny regel,
7. Namn på regeln,
8. Åtgärd: Tillåt kommunikation,
9. Adresser,
10. IP-Adresser,

Hoppas att något kom till nytta.
Bengt
Tack, Bengt!
Så man är tvungen att lägga till en regel?
Vad menar du på punkt 9 och 10? Är det de interna IP-adresserna du mena för mina andra datorer?

Zacko
Annons
Hej igen, Bengt!
Nä, det blir samma som tidigare... tvärnit när jag slår på Platnums brandvägg... pust! Ska man slå in MAC-adressen också?
Zacko! Fungerade det för dig?
Nä, Christer. Jag har ingen ikon där nere. Den enda jag har är den på skrivbordet "Mina nätverksplatser" och i den får jag inte upp de menyer du sa. Jag kanske ska förtydliga mig. Jag kör nätverk med 3 andra datorer, och där finns inga problem. Inte heller med Internet... OM jag inte slår på Platinums brandvägg. Då är det stopp! Verkar vara ett knepigt problem
Hej igen,

Jag fick lägga in ip- adresser på varje dator. På dator 1 fick jag lägga in 2 och 3. På dator 2, 1 och 3 osv. Kan detta vara till någon hjälp.

Bengt

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem