Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Klocka i IS

Klocka i IS

Hej! Daniel & Co på Is.

Vad sägs om idén att montera in en klocka i övre fälten på huvudsidan i IS?

Analog med sekundvisare eller digital med pulserande ::::
Är denna idé genomförbar?

Varför:
Därför att många av de som har IS som startsida är folk i farten och behöver en som talar om för dem, att nu är lunchen slut, dags att rusa.

Jag har en vision av att många surfar på lunchen eller passar på och Tvittrar lite osv.
Det vet vi ju alla, att lunchen idag är i kortaste laget. Men ingen tid må förspillas.

I dag möter man ofta, att en hemsida Som vill kalla sig "Startsida" och snabbaste vägen till information om omvärlden innehåller en sådan dito.

Tacksam för svar i denna fråga.

Andra får gärna lämna sitt seriösa veto.Vore intressant om fler är av samma åsikt, eller inte.

Men vänlig Hälsning!
Ozzy
Antal svar på detta inlägg: 91
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Ozzy!

Du är så omtänksam så man nästan svimmar.

För egen del så har jag en Rolex i guld på vä. arm. Dessutom har jag en väderstation på skrivbordet med klocka.

Till höger i aktivitetsfältet har jag tiden oxå.

Jag har provat Gadgets oxå med klockor. Men dom raderade jag fort.

Men skall jag koka ägg på spisen. Då gäller handvriden äggklocka.
Jag litar inte på något annat.

Jag är livrädd för spisen och dess ugn.

Därför älskar jag färdigrätter som kan lagas i micron.





Annars kan man ju alltid kolla in denna länk:
http://yugop.com/ver3/stuff/03/fla.html

blueId_1

Den länken får du 10 poäng för.

Tänk vad det finns.
Annons
Ozzy , ideen är inte dum,
en klocka på sidan konkurerar annars med alla de andra klockorna som finns i datorn, typ nere i vändstra hörnet och kör man Vista så finns det klockor i alla varianter i sidopanelen.

men det vore ju intresant om ni vill att den skulle berikas med olika faciliteter typ stoppur väckarklocka osv.

vad kan man mer tänka sig ?
Jag håller med både den gode Ozzy samt göcke. Men vad göcke menar med att klockorna skulle konkurrera med varandra det vet jag inte. Kolla på konkurrenten om men nu kan kalla det så. "superstart" så kan man ju välja om man nu vill lägga till en klocka till sin startsida. Sen har vi IGoogle som är stort fast vem vet vad dom loggar där (men vet vi det här). Allt handlar om programmering och hur sidan är uppbyggd. Finns det mallar som vederbörande som äger sidan kan lägga till eller har nu Daniel o Co byggt sidan från grunden då har dom lite mer jobb framför sig. IS är en STOR startsida med mängder av information som för det mesta funkar. Går det att ordna med en klocka så är jag med på noterna.
Göcke & ev Daniel om han vill höra av sig....
Jag menar en liten rund sak "analog" i avvikande färg uppe i det svarta fältet längst upp. Och som jag sa, leaike. Frågan är seriöst lagd och inga plattityder i inlägget, tack. Det kan du hålla på med i dina egna trådar.
Vitsen är även om det gick en och annan förbi. Att slippa öppna andra länkar. Det vet väl jag också att det finns en klocka ned t.h. och en sidopanel för de som har Vista. Men sidopanelen har i alla fall jag nedkopplad. Tar tid i uppstart av datorn och kraft.
I övrigt Göcke har Du nog tänkt i mina banor. Om det är möjligt vill säga.....
Skall man tänka sig en analog. Är det ju lika bra att ta steget fullt ut med stopp och tidur. Vore inte så dumt. Man måste j use framåt. Se ggundinlägg om "folk i farten"

Visserligen är jag en gammal stofil se Nicken. Men ändå. Man måste ju hjälpa en del på traven!!

Mvvh
Ozzy
Ozzy!

Din ide`är inte så dum. Faktiskt riktigt bra.

Du menar i det svarta fältet överst på IS Startsida. Efter datum och vecka.
En analog klocka med vit bakgrund och röd sekundvisare. Det vore nog trevligt.

Ber om ursäkt om jag inte fattade grejen direkt.
Jag trodde du hade fått en "propp".
Studs!
Visst serru!
Mina ideér är alltid bra och genomtänkta. Man måste tro på sig själv.

Det blir liksom mer balans på Sidhuvudet då.
Loggan till vänster och en rund analog klocka till höger.
Samma diameter som jordklotet i loggan.
Behöver inte vara ngn mastodont.
Röd sekundvisare vore pricken över iet.


Det är inte en propp ozzy drabbats av det er huvudsäkringen som gått!
Ni får kalla det vad ni vill, men ideen är inte ny men Ozzy tar den till lite andra nivåer :=)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem