Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Klocka i IS

Klocka i IS

Hej! Daniel & Co på Is.

Vad sägs om idén att montera in en klocka i övre fälten på huvudsidan i IS?

Analog med sekundvisare eller digital med pulserande ::::
Är denna idé genomförbar?

Varför:
Därför att många av de som har IS som startsida är folk i farten och behöver en som talar om för dem, att nu är lunchen slut, dags att rusa.

Jag har en vision av att många surfa...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 91
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Tack ozzy, tråkigt att vädret i Karlstad ska bli så trist enligt prognosen, det fanns risk för enstaka solstrålar och halvfull måne och jag som tänkte åka till Filipstads-marten (mera känd som oxhälja) i eftermiddag. Den halvfulla månen får väl reprecentera mej senare i kväll eller tvärt om???!!!
lasse940
Medtag Sydväst och övrigt lämplig fotbekäldnad. då står Du rustad för det mesta i vår för året ombytliga väderlek.
skål på Dej tillbaka!
Ända sedan klockan uppe till höger lades till har sidan varit tungladdad hos mig (FF och IE8). Själva klockan har jag bara sett en enda gång, nu är det ett vitt fält där klockan ska vara...och NU en liten tom ruta med scrollist.

Jag tycker man har klockor överallt...det är överflödigt på denna annars så galanta startsida.
Annons
Här funkar det bra med klockan och jag har inte sett någon förändring med att sidan skulle ladda långsammare.

Kanske du har någon inställning på något, paxo, som gör att du får det problemet?

Ska tillägga att jag har ie8.
paxo!

Det är nog inte klockan på IS som är ditt problem.

Du måste nog köra diskrensning.

På tal om klockor så har jag ingen Rolex. Den gick sönder.
Men köper man en Rolex på Gran Canaria för 200 spänn.

Då har man ingen garanti. Detta är ju vansnnigt.

Problemet kvarstår även efter diskrensning. Det var iofs väntat eftersom jag har gott om utrymme på disken (c:a 750 Gb). Får kolla om det är någon inställning, men är inte optimistisk då allting annat funkar KLOCKrent
Nu har jag uppdaterat klockan igen, och nu borde allt funka snabbare!
Nu funkar det. Efter stopp och start av realtidsskyddet i avast antivirus. Märkligt...

Får se hur länge det håller.

Tack ändå för tipsen på detta smärre lyxproblem
Jahaja Daniel...då vet vi alltså inte om det var avastomstarten eller klockuppdateringen som hjälpte

Tack!
Jag hade klocka igår men inte ser jag nån klocka idag i firefox. Har install ett program som TKJ rekommenderade till FF och körde det (Speedy Fox). Har testat och stoppa/starta realtidsskyddet i Avasten men utan resultat. Klockan ser jag i IE8.
Hjälp mig!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem