Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Glocalnet

Glocalnet

Hej alla.
Är det någon som har erfarenet av företaget Glocalnet. Dom erbjuder bra pris på bredband/telefoni, men kan dom leverera ?
Har dom någon support att tala om ?
Någon som hört/vet nåt ?
Segla Väl.
/B
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

gå ditt
http://www.glocalnet.se/kundservice/bredband/index.jsp
Beror på var din telestation ligger och mellan glocalnet terminalen.
vissa operatörer vill sänka priser vill har mer kunder.
vet inte vad glocalnet utlovar det är bra ADSL
Hej Bosse!
Dom har en helt suverän support! Jag har varit i kontakt med dom ett antal gånger för att bli av med min nuvarande leverantör-Spray-och varje gång har det varit ett bra mottagande. Jag hoppas att jag äntligen ska kunna koppla in dom 1/5...
De är så pass stora att man hade hört om dom var dåliga.
Spray däremot ska du strunta i för deras support är usel! Oengagerad personal och svar på e-post i ungefär hälften av fallen-dessutom bombaderas man av reklam även som betalande kund....
Hej bosse glocalnet är helt underbara att göra med jag har deras fasta telefoni dom är billiga utan att skryta!! För en månad sedan ringde dom upp mig och frågade om jag ville ta bort den fasta teleavgiften på telia,jag svarade då går det?? ja sa dom inga problem. så nu har jag inget med telia att göra längre. M.vH HASSE
Annons
Tack för era positiva svar. Jag håller faktiskt just nu i skrivande stund att installera deras modem m.m.. Jag har också valt deras fasta telefoni.
Jag har lite trubbel med "första jacket" men det har ju inget med glocalnet att göra.
Men sammantaget av det lilla jag har pratat med dem hitills är att dom verkar trevliga och tillmötesgående, hoppas dom är lika bra om det skulle strula.
/B
jag har glocalnet det har fungerat bra! jag fick mitt adsl på 3 veckor det tycker jag är okey.
Hej!

Bosse:

Första jacket brukar nästan alltid vara närmast ytterdörrn..(enligt vad jag läst)..lycka till!
Ja du har så rätt Bubben.
Fast jag hållar på att flytta första jacket upp till andra våningen, men vp-röret är gammalt och har förmodligen knippat sig eller ev. har en muff gått isär. Så jag har riktigt roligt just nu, men jag fortsätter med friska tag.
DET SKA GÅ !
/B
Hej!
Bosse: Jag hoppas att du inte har samma problem som jag hade, i mitt gamla nyinköpta hus fanns det nämligen inget första jack! Det du! Omöjligt enligt alla experter (framförallt då på Bredbandsbolaget) men dock ett faktum.... Men allt har ju en lösning! Vill du ha tips, så står jag gärna till tjänst!

Svar till Zaphod..

Inget första jack ?

Nja, så kanske det är rent teoretiskt, men då har du ju ett stjärn nät på telefonin, och givetvis en knytpunkt där inkommande kabel möter alla interna ledningar.

Då är det ju bara att sätta upp ett uttag var man vill och köra inkommande kabel via detta uttag och tillbaka till den ursprungliga knytpunkten, och vips så har du ett utomordentligt bra första jack!

Telefon ledningar är ganska enkla i sin uppbyggnad, och kopplas i serie eller paralellt med varandra (stjärnnät) Det sistnämnda är mer vanligt idag, då dom flesta nybyggnationer har data/tele/tv nät förinstallerat vid leverans. Då går all trafik genom samma kabel (s.k Pimpf-kabel) och så patchar man om uttagen i centralen beroende på vad det skall användas till. Igår var det ett TV uttag, idag är det ett telefonuttag.... Möjligheterna är obegränsade!

//Minion IT
Svar till Miníon.

Antagligen finns det en förgrening någonstans i mitt hus, där inkommande kabel sticker iväg i tre olika riktningar.
Så jag kopplade på kabeln utanför huset, och gjorde ett första jack med två av tåtarna, sedan med de andra två gick jag tillbaka och har på så sätt skapat ett eget första jack, cirka 20 cm från datorn!
Fiffigt va? fast, ärligt talat, så tog det ganska lång tid för mig att komma på denna lösningen........

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem