Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Glocalnet

Glocalnet

Hej alla.
Är det någon som har erfarenet av företaget Glocalnet. Dom erbjuder bra pris på bredband/telefoni, men kan dom leverera ?
Har dom någon support att tala om ?
Någon som hört/vet nåt ?
Segla Väl.
/B
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Pust och stön !

Efter en massa arbete med kablar och rör är nu äntligen modemet inkopplat och mitt ADSL är i gång.

Jag fick byta router också, min gamla D-link DI-704 hade inte stöd för PPPoE visade det sig, men en sprillans ny DI-604 hänger nu på väggen och gör jobbet åt mig.

Jag är i stort sett nöjd med Glocalnet trots att linan inte riktigt håller måttet, jag får c:a 5 Mb av de 8 jag betalar för. Det beror säkert på avståndet till telestationen för det skiljer bara tiondelar mellan TCP och UDP.

Fast nu till min nästa fråga. kan man byta telesladden mellan splittern och modemet till en som är några meter längre utan att tappa mer kraft ?

MVH
/B

Det kan du lugnt göra Bosse. Det är kabeln mellan splittern och uttaget som inte får vara för lång.......

/7Minion IT
Tnx Minion IT.
Då styr jag kosan mot hovlevrantören C.O. i eftermiddag.

/B
Annons
Hallå!
Jag beställde bredband av glocalnet i november och har ännu inte fått det. Jag har efter MYCKET strul och MÅNGA samtal med Glocalnet blivit lovad leverans den 10/5.
Det har varit mycket strul med att de inte har skickat iväg beställningar till sina underleverantören och den gången de lyckades var vi lovade förtur och hamnade först på listan.
Vad som då hände var att installatören eller vem det nu var läste listan bakifrån så det sket ju sig rätt rejält...
Jaja... Nu har glocalnet i alla fall fått ett datum från sin underleverantör så nu skall det väl funka förhoppningsvis.

Annars är de i kundtjänst trevliga och ger ett bra bemötande. Det enda som stör mig när man ringer är att det kan vara långa köer, uppemot en timma. Ett tips är att trycka i början av samtalet att man inte är kund hos Glocalnet. Då går det betydligt fortare att komma fram :)
...nu säger de 17/5 *suck*
...så var det dags för ytterligare ett nytt datum. Nu är det den 14/6 som gäller...
Torgny...jag har ett förslag som du kan testa...maila mig!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem