Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dubbelt debiterad

Dubbelt debiterad

Vi var och handlade i fredags bland annat på Willys, jag brukar inte kolla mitt konto speciellt ofta men igår kväll gjoder jag det och upptäckte att det var två exakt lika belopp dragna på fredag och bägge var på Willys. I morse ringde jag banken för att kolla upp, då sa dom att det hade blivit dubbeldebiterat på både Willys och Hemköp samt en del överföringar som gjordes under fredag em. Ni kan väl kolla era konton om ni handlat just i fredags och just på Willys eller Hemköp.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Vad blir lösningen, qrtan?

Får du tillbaka pengarna nu när du sade till eller hade du fått tillbaka dem ändå, när felet upptäckts?
Jo dom skulle återställa felet och jag skulle få tillbaka pengarna...sa dom i allafall. Det värsta är att när vi har handlat och betalt alla räkningar så brukar jag föra över resterande på ett annat konto. Så nu när de debiterade dubbelt så blev det helt plötsligt minus på kontot och det vill man ju inte ha.
Hur kommer det sig att det aldrig blir fel åt rätt håll? Jag menar att dom missar att dra pengar för något man handlat.
Annons
Jo jag tänkte också så, ja menar det har man ju hört om folk som fått in astronomiska summor på kontot men när det drabbar mig då är det åt minushållet. Man kan väl hoppas att de sätter dit någon nolla för mycket när dom för tillbaka pengarna.
Jag har fått pengar som inte var mina, men jag lovar banken tog snabbt tillbaka pengarna.
Det finns en del som fel pengar och de använder dem, det har ja läst.
Det senaste jag läste var om en ensamstående mor som hade det väldigt dåligt ekonomiskt.
Hon fick några hundra tusen av misstag från kommunen som hade knappat in fel siffra på en räkning.
Hon gjorde också av med en del av pengarna och kommunen gjorde visst inga anspråk på att få tillbaka dem, det fanns ingen möjlighet...

Antingen så var det på det sättet ELLER så var den ensamstående modern en släkting till någon på komunen och de delar pengarna lika.

Jag gissar på att det inte fanns någon släktskap eller bluff bakom detta men det kan vara en spännande tanke.
Jag är på mitt elaka humör, så jag tror att hon var släkting eller bekant. För hur kan man vara så dum att använda pengar som man inte vet sig äga? Det var en ganska stor summa hon gjort slut på läste jag ca130 tusen kronor.
Här i Luleå var det en familj som jobbade som familjehem, efter det att deras barn som de hade boende hos sig hade flyttat så fortsatte de få lön ett helt år så de fick ut lite drygt 120 000:- sammanlagt. När det uppdagades så blev familjen återbetalningsskyldig. Men jag läste också om den där kvinnan som hade fått 400 000:- och som satt sprätt på 130 000:- som de inte tänkte kräva tillbaka. Ja vad säger man...Jag vet inte själv hur jag skulle göra, visst skulle det vara kul att få sprätta iväg lite extra pengar någon gång så skulle man få lite extra på kontot så skulle jag nog ta chansen...ja menar det kanske finns en chans att de inte märker något.
Inte märker något? du måste vara född optimist!
qrtan! Du menar att man ska ha en slant för att ha haft besväret med att ha deras pengar på sitt konto

Det värsta är att det kommer nog surt efter, med återbetalningar och ränta på dem...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem