Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dubbelt debiterad

Dubbelt debiterad

Vi var och handlade i fredags bland annat på Willys, jag brukar inte kolla mitt konto speciellt ofta men igår kväll gjoder jag det och upptäckte att det var två exakt lika belopp dragna på fredag och bägge var på Willys. I morse ringde jag banken för att kolla upp, då sa dom att det hade blivit dubbeldebiterat på både Willys och Hemköp samt en del överföringar som gjordes under fredag em. Ni kan väl kolla era konton om ni handlat just i fredags och just på Willys eller Hemköp.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Sätts det in pengar på mitt konto, "så skulle jag inte märka det" utan låta dem stå kvar. Tar jag ut några hundralappar i bankomaten ibland, så kanske jag inte kollar saldot på kontot. Då fick de står kvar där. Jag är ju inte skyldig att kolla mitt konto, om någon satt in mer än de ska? Eller?
Sätts det in pengar på MITT konto så märker jag det direkt, då det för jämnan brukar stå NOLL på det.

Om det skulle komma in mer pengar på mitt konto än vad som är riktigt så skulle jag låta dem vara kvar, och ev efter ett tag kontakta banken och kolla var de hör hemma om det inte löser sig av sig självt.
Med "hartassarna" menade jag att jag naturligtvis skulle låtsas att jag inte märkte det, genom att jag aldrig kollar kontot. Mitt är för det mesta strax över nollpunkten också
Annons
Jag vill alltid ha kvitto eftersom jag hör lite dåligt. Det tjänade jag 5x146:-=
760:-. på.

ICA hade slagit in 146:- som betalning för en julgransstjärna. Dagen före midsommarafton.

Jag fick givetvis upprättelse. Men om man inte är vaken...Ugh.Ugh.

Innan jag polisanmälde detta bedrägeri,så gav jag föreståndaren ett ultimatum.

Jag vill ha gratis öl i denna butik tills jag dör.
- Han tittade på mig.
- Saken är klar.

Bara en kort rapport, jag har inte fått tillbaka mina pengar från banken. Jag ringde dem igår och då sa en snubbe att jag skulle få tillbaka mina pengar efter helgen....
Jag sa att då kommer jag att få betala 95:- för ett övertrasserat konto, jo men det fixar vi sa han och satte in 95:- på kontot helt enkelt. Undrar vart dom pengarna kom ifrån
Jo men om du kan sätta in 95:- bara så där varför kan du inte sätta in hela beloppet på 891:- så jag får noll istället för minus men det gick inte.
Ja ja det blir spännande på måndag få se om jag får igen mina pengar, om jag inte hör av mig så har dom fört in Willys hela dagskassa från förra fredagen och jag har flytt landet...
Man skall alltid kolla sina konton. Speciellt nu när många är arbetslösa. Då
finns det tid att fiffla med andras konto.

En gubbe fick 3000:- för mycket i lön på sitt konto. Han sade inget om detta.

Nästa månad hade dom sett felet och dragit 3000:- i stället.

Han rusar in på lönekontoret. Han var vansinnig!!

- Att ni gör fel en gång. Det kan jag förlåta.
- Men när ni gör fel två gånger, Det förlåter jag aldrig.
En kvinna som fick socialbidrag,vann 4000:- på trav. Detta fick försäkringskassan se och drog in hennes bidrag!

Hur kan kassan se vad hon har på sitt konto???

Då kan dom ju gå in på våra konto oxå!!??
Jag tror det var mer än 4000:-

Man måste informera sociala om det blir ändringrar i ekonomin.

Det kallas för försäkringsbedrägeri när man "trixar".

Då kopplas väl åklagare in. Sedan är det kört.
Jag skulle ta ut hundra kronor en gång, snubblade till lite på 0:an och råkade skriva 1000, och fick ut det konstigt nog, för jag hade drygt 200 kr på kontot bara.

Ringde till banken och fick nån tjurig kärring på tråden som sa att man minsann själv ansvarar för att inte ta ut för mycket pengar..

Det är väl sant iof, men konstigt att det gick.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem