Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Bilbränder

Bilbränder

Varje dag snart brinner det bilar i Sverige,och andra bränder.

Jag tycker mig se en gemensam nämnare i detta. Men media ta lätt på saken,en liten notis om det är allt.

Detta är oerhört allvarligt,inte minst för dom unga som ska köpa bil.

Skyhöga försäkringspremier! Men myndigheterna agera slappt som vanligt,av någon anledning.

Det gäller att ta tag i detta innan det spåra ur totalt!!
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Polis och politiker är som vanligt handlingsförlamade, höga premier är väl illa nog men otryggheten folk känner är värst.
Det måste vara underbart att vara kriminell i Sverige.
Självklart finns det en gemensam nämnare i detta elände, men det får man troligen inte skriva här!

Tyvärr tror jag att anledningen till att tidningarna inte skriver om det så mycket längre, är att det har blivit nån sorts vardagshändelse och då är nyhetsvärdet inte särskild stort numera.....

Att myndigheterna inte agerar tycker jag är självklart.
Man får ju inte i Sverige i dag säga ifrån överhuvudtaget utan att man per definition klassas som rasist och extremt högerorienterat, men fakta är ju att det (nästan) enbart förekommer i områden där det bor mycket invandrare, t.ex. Rosengård, Hisingen, Rinkeby/Tensta och så vidare.

Det är klart att frustrationen i dessa områden är oerhörd stor bland ungdomarna och jag har ingen patenterat lösning på hur man ska göra, men jag vet att det de håller på med absolut INTE gör saken bättre alls.

Men frågan är då vad du tycker man ska/kan göra för att stävja detta?
Igen - jag har min uppfattning om detta men vill gärna veta vad du och andra tycker och tror innan jag sätter det på skrift


Jag tro att man måste se till att alla har en vettig skolgång,och att alla är där.

Dessutom måste man se till att dom unga får ett arbete. Dom måste ha en vettig vardag.

Det duger inte med en arbetslöshet uppåt 20 % för ungdom.
Annons
Undrar hur man fixar ett jobb om man problem med att läsa och skriva och dessutom pratar "knackig" svenska,samt har problem med droger.

På toppen har man fel färg på ögonen. Har man sen tatueringar på halsen och en massa "skrot" i öron och näsa och mun.

Då blir inte lätt när det är 50 sökande till en vanlig praktikplats.

Vi vet allihopa på IS. Hur man fixar detta problem. Men det vågar vi inte "sätta på pränt". Inte jag i alla fall.

Dom kanske tänker att vi får jobb på Volvo om vi eldar upp alla bilar. Men då får
dom höja takten.

Sist var det visst 200 bilar. Men dom flesta var nog bara rökskadade. Men det
är illa nog.

Bilförsäkringen kommer nog att gå upp,om denna vandalism fortsätter.
Man kan väl konstatera att intregrationen i samhället har i det närmast havererat.

Det är en nartulig del att människor söker sig till sina rötter. Vi gjorde likadant vid utvandringen till Amerika på 1800 talet.

Minisota blev samlingsplatsen. Men jag tro inte att svenskarna höll på att vandalisera Minisota.

Hårt arbete var vad som gällde.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3605695.svd

Här kanske det finns gott om jobb,till alla vart dom än kommer ifrån??
märkligt att alla vet hur man skall göra , men samtidigt inte gör något.

är det det som är felet??
Gå ut i ert närområde och ta ert ansvar, det är min rekomendation.
Göcke! Jag tro inte att så många törs att gå ut där,när mökret fallit. Knappt på dagtid. Törs du??
Man går inte ut i dessa områden. Inte ens på ljusa dagen. Man klarar inte av
dessa ungdomar om dom är mer två.

Jag är ju ett lagom gammalt objekt. Dessutom haltar jag lite just nu. Så jag blir en lätt match. En karatespark. Sedan är jag färdig.

Men fick jag vara beväpnad och skottväst. Då skulle jag gärna ställa upp. Men vi får nog vara ett gäng på en 20-30 st minst.

Helst automatkarbin. Den där ryska.

Ambulanser får inte köra till vissa adresser utan poliseskort.
ä lägg av leiake, kunde de vuxna gå ut i Malmö och jaga bort drägget som kom utifrån, och skulle bränna ned , kan vi vuxa göra mer, vi måste ta vårt ansvar
inte gömma oss bakom ett tangentbord.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem