Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Bilbränder

Bilbränder

Varje dag snart brinner det bilar i Sverige,och andra bränder.

Jag tycker mig se en gemensam nämnare i detta. Men media ta lätt på saken,en liten notis om det är allt.

Detta är oerhört allvarligt,inte minst för dom unga som ska köpa bil.

Skyhöga försäkringspremier! Men myndigheterna agera slappt som vanligt,av någon anledning.

Det gäller att ta tag i detta innan det spåra ur totalt!!
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Man går inte ut i dessa område! Nej,det är klart,det är polisens sak. Men myndigheterna borde agera mera kraftfullt.

Men ingen våga ens ta debatten!! Man borde ta lärdom var som hände i Paris!
Det är skillnad på invandrare och invandrare, så dra inte alla över en kam....

Jag är arbetskrafts invandrare, kom till SE på 60-talet och har jobbat hela tiden med 1000-tals andra likasinnade invandrare... alltså lika fredlig och snäll som 1800-talets Svenska utvandrare till USA...

Jag har 2 döttrar som är födda i Sverige,med en svensk kvinna. Dom är nu i 30-års åldern, det märkliga är att den ena dottern har Svenskt efternamn och får mycket lättare jobb och utan att bli tillfrågad från vilket land hon kommer ifrån, medans den andra dottern har mitt efternamn och det första hon blir tillfrågad vid arbetsintervjun från vilket land hon kommer ifrån, men hon vägrar att byta efternamn....

Här i Laholm är det med en hel del vandaliseringar fast det inte bor så många invandrare, brottet begås av Svenska ungdomar .... vad beror det på..???

Vill bara poängtera att det är skillnad på Arbetskraftsinvandrare och andra invandrare (bl.a ett fåtal Flyktingar) som inte har invandrat av egen fri vilja och hamnat i ett land där det inte finns så gott om jobb numera ...

Borde egentligen inte ha skrivit här alls för vad man än skriver så blir det fel ...



Vi dra inte alla över en kant!! Jag vill få ett fredligt samhälle,vilka som begå brotten är i sammanhänget ointressant.

Men att låta dessa bilbränder och anna rå brottslighet fortsätta,är förödrande.

Då spela vi odemokratiska partier rakt i händerna. Och i värsta fall kan det sluta med "Full pott".

Dom styrande måste ta detta på fullaste allvar!
Annons
Själva ordet "invandrare" infattar väll alla invandrare både dom som är "snälla" och dom som är "stygga" .???
DedaPera

Nu handlar inte denna tråd om invandring,utan om dom många bilbränder,som härja i vårt land.

Men det glädjer mig att du verka vara invandravänlig.

Jag är själv invandrare,är född i växjö!!
Göcke,

Naturligtvis har du en del rätt i det du skriver, men kolla då detta klipp från Youtube, speciellt från 0:40 - 1:25 (ungefär) och tala sen om för mig om DU vill gå ut frivilligt i det området och tala om för dessa snälla ungdomar om hur dom ska bete sig i Sverige!

Klippet: http://www.youtube.com/watch?v=M29zsbJlkDg

Tror inte det, eller?

DedaPera:
Självklart är det skillnad på invandrare och invandrare!
Och det är tyvärr bedrövligt att så få ödelägger för så många, men så frustrerade som många är i dag över all elände i förorterna blir det oftast så att alla dras över en kant.

Kanske skulle vissa invandrare själv ta tag i problemen?
Om man kollar på det klippet jag länkar till är det ju kristallklart att för myndigheterna har dessa unga människor ingen som helst respekt, men kanske är det annorlunda om det är människor från samma kultur som tar hand om det?
Edge

Bra att du hittade denna vidio,det belyser vårt problem just nu!
Måste protestera Göcke, det brinner lika bra på Rosengård nu som innan, stadsbussarna ställer in sina turer till Rosengård på kvällarna på grund av stenkastning, när vuxna promenerade några nätter så flyttade de här ligisterna sin verksamhet till närbelägna Östra Kyrkgården, där man roade sig med att antasta äldre damer och välta gravstenar!
Som sagt , det är för tragiskt att ni som ser problemet inte vågar stå upp och lyssna.

Problemet med brända bilar, stenar i glasrutor osv . är ett underliggande problem som måste upp , och där måste vi hjälpas åt. att skrika på polis när vi knappt har några.
kan ju inte vara så värst konstuktivt.

Jag har själv fått en liknande sten i rutan i stockholms pendeltåg på 70talet
då var gängbildningen inflyttade svenska ungdomar.

eller skall vi kalla dem också invandrare??
men en sten var det likväl. och jag håller med om att man funderar om det är värt det.

att promenera några nätter, när vi inte gjort något innan kan knappast förrändra
det läget. Både ungdommar och förräldrar och vi andra måste bli involverade i detta.

Att höra en grabb i en intervjuv stå och säga att han äger området.
vad skulle han annars säga, han blir ju kung i TV.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem