Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Beställa DVD filmer från USA

Beställa DVD filmer från USA

Hej alla!

Är det nån av er som har beställt DVD's från USA förut?

Jag funderar själv på att göra det pga priset och deras utgåvor som oftast är bättre än här i svedala..

Tjänar man något på att göra det? Tillkommer det skatt på det man beställer? Amazon.com, har nån beställt därifrån?

Tackar på förhand för svar..
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Halloj Fredrik!
Jag har bara beställt böcker från amazon.com, men det har alltid fungerat bra, däremot brukar det ta lite längre tid att få hem böckerna än om jag skulle ha beställt från en svensk webbshop.

Och ja, jag har alltid sparat pengar på att köpa böckerna på amazon.com jämfört med billigaste affär i Sverige. Det har inte varit nått tillägg, den summa som har stått i "kundvagnen" det är det jag har betalat - men kanske nån annan vet hur det är med DVD? Men Fredrik, det står säkert om det någonstans på deras hemsida.

Däremot är det ju så att DVD från USA oftast är region 1-kodade, men det visste du väl förstås.(http://www.amazon.co.uk/ där är det oftast region 2)
Att beställa från amazon.com funkar inte om du registrerar dig att du bor i sverige. istället blir du skickad till amazon.co.uk som är den engelska varianten och ligger innanför EU. Så hur du än gör så köper du från england och inte USA.

Öhh...snacka om bullshit...
Jag har beställt region 1 filmer från amazon.com i flera år...till Sverige...

Och ja det funkar alldeles utmärkt! Däremot så tillkommer skatt på beställningar från USA.

/
Annons
De böcker jag beställa från amazon.com då har jag alltid blivit skickad till amazon.co.uk. och så står det att om man bor inom EU så ska man köpa ifrån co.uk
Som sagt mina böcker som jag har beställt från amazon.com har kommit från amazon.com (de jag har beställt från amazon.co.uk har kommit från amazon.co.uk) i allafall enligt följesedlar. Och till Sverige - och det väl som Paco skriver att det tillkommer skatt från USA (även på mina böcker) men jag har haft dålig koll på det, men hur som helst så har den summa som stått i kundvagnen varit det jag slutligen betalt och det har i allafall blivit mycket billigare.
CG då har du inte betalat skatt om du betala det som stod på fakturan. Så nu går du genast till skattekontoret och betalar bokmoms. :)
Rob -
*försöker igen* Halkade väl på tangenterna...
Rob - tror du det... ja jag vet inte... tänkte kanske det blev en tilläggsskatt automtiskt i och med att det var reggat på mig in Sweden liksom... Som sagt dålig koll där, bara handlar jag...
Köp på ebay.com.
Jag har gjort det åtskilliga gånger fungerar kanon.
Betalas via PayPal, leveranstid mellan 3-8 dagar beroende vart varan kommer från.
Såg att det fanns 387654 dvd till salu just nu.
Men se upp så att du inte drabbas av moms, jag har klarat mig =D så långt.
Fraktpriset varierar beroende på transportsätt.

CG du får endast betala moms om du hamnar i en stickkontroll i tullen, vilket händer extremt sällan när man beställer böcker, säkert annat åxå. Beställer du inom EU så betalar du moms eller VAT i det land som du beställer ifrån, sedan är det de som du beställer ifrån som betalar skatt till sverige.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem