Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Beställa DVD filmer från USA

Beställa DVD filmer från USA

Hej alla!

Är det nån av er som har beställt DVD's från USA förut?

Jag funderar själv på att göra det pga priset och deras utgåvor som oftast är bättre än här i svedala..

Tjänar man något på att göra det? Tillkommer det skatt på det man beställer? Amazon.com, har nån beställt därifrån?

Tackar på förhand för svar..
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Rob - Aha, tack för klargörandet. Ja när du säger det så kommer jag ihåg att jag läst det någonstans, men det hade fallit ur mitt minne. Ja "books" från välkänt företag kanske inte är så intressant i de där stickkontrollerna.
Tack för alla svar...

Så momsen är alltså nått som bara drabbar en ibland?!

Med andra ord så skulle jag slippa denna moms garanterat om jag bad en kompis i staterna köpa filmer och skicka dom privat till mig?
Kolla in www.swedisc.com eller (cdwow.com - frifrakt och ingen moms - har tex beställt filmer från kina genom dem och stort utbud har de med)
Annons
Japp du slipper svensk moms så länge du inte åker fast i tullen.
köpte en DVD film via amazon.com från USA den kostade 26,98 USD frakt från USA till mig är 6,98 USD totalt 33,96 USD.
Filmen kom via posten i Sverige (fick hämta ut den på postens utlämningställe) det blev tull 3,5 % summa 8:- moms på tull och varuvärde 60:- expeditionsavgift 50:- och moms på expavg. 13:-
Summa extra kostnader 131:-
Totalt kostade filmen ca 386 Skronor
Janne - vad skulle filmen ha kostat i sverige?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem