Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Reflektion över nobels fredspris

Reflektion över nobels fredspris

Tyckte det var ett konstigt val må jag säga, av pristagare i denna kategori.
Varför undrar ni !!;vad har detta land gjort för freden ??, krigförande och övervakande i snart alla världsdelar ,nej dåligt val helt enkelt det är vad jag tycker .
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Tack för den klargörelsen Wacko
Nåja Ingarm; diskussionen handlade väl om Nobels fredpris och inte vad åsikterna om Norge och norrmän skiljer sig åt - för det gör de verkligen.

Jodå Per66, visst har USA gjort insatser både förr och nu, även om alla inte blivit så lyckade så har ändå många räddat oss från mycket elände på vår planet. Jag gillar USA, men inte precis allt dom gör.

Men nog kunde norrmännen hittat någon som inte direkt går i i krigsrummet och skickar ytterligare 14 000 soldater till ett av USA:s krig, det är bara det jag menar. Men som en person i Norge sa i en intervju: "Nu när Obama har varit i Danmark, skulle vi gärna vilja se honom här också..."
För min del så är vissa krig rättfärdigade, att krossa Al Quaida och Talibanerna i ett krig tycker jag är fullt legitimt, glöm inte att många andra länder finns i Afghanistan, stämplar ni Sverige och de andra med samma stämpel?
Annons
per66!

Ryssland finns inte i Afganistan. Dom gav upp. Klokt!

Jag tycker det är bra med talibaner. Dom håller ordning på sina kvinnor.
Men dom kunde kanske gjort det lite snyggare.

Jag tror att Talibanerna har den manliga befolkningen med sig. Det finns ingen man som vill bli en "toffel". Allra minst en arab.

Det är så inrökt kulturellt att kvinnor skall vara tysta i församligen. Jag tror det
tar minst 50 år innan vi ens ser en ljusning.


Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem