Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Bättre för ?

Bättre för ?

Funderar på eller inbillar ja mig.Tycker många samhällsfunktioner fungerar sämre i dag ? Svårt få träffa rätt person ... nåt besked ..osv....I bland känns som folk inte tar sitt ansvar ? Är på jobbet eller intresserade. Hoppas ja har fel ?


Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Gäller det försäkringskassan så funkar det INTE!
Sökte dem i februari-mars-april ett flertal gånger med telefon och meddelanden på deras telefonsvarare.
I juli hörde de av sig av andra orsaker....
Det handlar inte om att sitta i kö flera timmar, det är månader som gäller där.

Antagligen är det så nedskuret med folk och övrig personal på de platser man söker, så att de inte kan sköta sitt jobb på ett riktigt sätt.
De flesta ville nog hjälpa andra, men det kanske har ändrat sig med alla neddragningar och åtdragningar som varit.
När det gäller rätten till ett fast arbete var det möe bättre förr,det var en rättighet!

I dag kan bara ungdomen drömma om ett fast jobb. Det är timarbete som gäller eller deltid.

De är för bedrövligt att människor inte har rätten till ett fast arbete.

Detta är en mänsklig rättighet!!!
Ropen skalla jobb till alla
Annons
Tro mig, den ökande arbetslösheten har inte så mycket med politik att göra! Det har helt enkelt med ny teknik att göra..
Datorer och styrda maskiner tar över mänskliga arbetsuppgifter.

Jag tycker att det är märkligt att man knappt aldrig hör det som en orsak till den ökande arbetslösheten..

Kolla bara när dåvarande televerket gick över till AXE-nätet. Där rök ju alla anställda på växeln..

Jag själv är CNC-svarvare. Jag producerar lika mycket per dag som det tog för tio personer att producera på en vecka på 70-talet..

Inte konstigt att antalet arbeten blir mindre.. Vill vi minska arbetslösheten så får vi väl förbjuda samhället och företagen att moderniseras, effektiviseras och utvecklas.. :P
JO tekninken går fort framåt och jag blev att tänka på en historia.


Efter en konferens om mikrokirurgi i New York satt de ledande kirurgerna
i en bar och drack. När de så småningom började bli lite onyktra så kom
dom in på deras största triumfer vid operationsbordet.

Den första, en australiensisk kirurg, berättade:
-Vi fick in en kille som hade klämt sig i en tryckpress. Allt som var
kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger lyckades konstruera en ny hand,
byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut gick till arbetet
blev han så effektiv att han gjorde 5 personer arbetslösa.

-Det är väl ingenting, sa en amerikansk kirurg.
-Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar
Var håret. Vi konstruerade en ny skalle, en ny kropp och nya organ och
Skickade honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde
50 personer arbetslösa.

Den svenske kirurgen som hade suttit tyst och lyssnat harklade sig
och tog till orda:
-En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen
till sjukhuset i en skräppåse, släppte den på bordet och började jobba.
-Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en ny
kropp på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en
Man som vi döpte till Fredrik Reinfeldt och han har tamejfan snart gjort
ett helt land arbetslöst...

Ha Ha den va bra den

Jag tycker att äldrevården är helt kass o även skolan är helt fel ute enligt mig .
Jag jobbade inom äldrevården på 80talet det va helt annorlunda mott nu man brydde sig mer hade mer tid , nu vet jag inte vad dom sysslar med ingenting verkar stämma o man ska prata me en massa olika personer beroende på vad det gäller det är verkligen ett heltids jobb för anhöriga och det kan inte va effektivt för dom som jobbar me det .

Skolan ja det ser man ju på ungdomarna hur det inte funkar sämre lärare slöa vikarier osv ..
Vissa av dom sakerna kan man ju inte beskylla tekninken för det är helt enkel att det blev fel nånstan på 90 talet när allt skulle göras mer effektivt men blev bara sämre , det är ju samma sak inom psykatrin hur mycke mer pengar dom än får så fungerar det inte och avdelningar försvinner och människor som behöver hjälp blir helt övergivna så inte förren dom begår nått brott så händer det nåt men då är det ju oftast för sent dom har gått över gränsen och då är det både offer och gärningsmän det är väldigt tragiskt ..
Sen hur ska man ändra på det när det alltid slutar med tjafsande om penga vilket håller på i en oändlighet , man kanske ska bry sig om människorna
Skatteverket går en del i pension nu,men man kommer inte att anställa några nya.

Dom som är kvar ska göra deras arbetsuppgifter.

Hade dom som går i pension ingenting att göra då??
ALLT handlar om pengar och ingen ser till välmående arbetare som trivs med sitt jobb.
Trivs någon med sitt jobb så ser chefen eller medarbetare det och den får då extra mycket jobb för att han har det för bra?!?

Företagen räknar med en vinst på 1miljon men får bara 800 000 i vinst då är det ju en förlust?

Det är snett!
patrikke.
Det roligaste jag hört och läst på länge.
Och till sist dessutom, väl förankrad i verkligheten.



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem