Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Bättre för ?

Bättre för ?

Funderar på eller inbillar ja mig.Tycker många samhällsfunktioner fungerar sämre i dag ? Svårt få träffa rätt person ... nåt besked ..osv....I bland känns som folk inte tar sitt ansvar ? Är på jobbet eller intresserade. Hoppas ja har fel ?


Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Detta är ett dilemma för dom yngre!! Dom bara utbilda sig till ingen nytta tycks det.

Samtidigt vill man att don äldre ska jobba längre!! Hur går detta ihop??
thomas2!
Det går ju inte ihop

De som har jobb får jobba hur mycket som helst!
Se bara på statsministern, först är han statsminister och det bör väl vara ett fulltidsjobb, men sedan ska han vara eu ordförande också?!
Det bör ju också ta tid lika som alla andra jobb?
Vem gör våran statsministers jobb nu när han inte gör det själv?
Är denne vikarie anlitad av arbetsförmedlingen?

Ett litet land som Sverige,finns inte jobb till alla. De stora industrin avveckla alltmer personal. Vi är idag ca 10miljoner. Hur blir det om vi öka folkmängden till det dubbla??

Katastrof är ordet!!
Annons
Katastrof om ingen kommer på någon bra lösning som gör att det är enklare att starta firmor, enklare att anställa folk osv, Dvs avskaffa mycket pappersjobb. Eller??

Som det är nu så går det ju åt fel håll och folket ska vara övervakat hela tiden, det ska avlyssnas om vad som sägs det ska vara full kontroll på varje svensk.

Sjuka tvingas idag att arbeta, helst ska man jobba till man stupar på sin post. Jobba till du dör, det kallar jag för den moderna tidens ättestupa. När jag var barn kunde man gå hem till mormor eller farmor efter skolan, om mamma arbetade. I dag arbetar nästan alla mor o far föräldrar, nu är det fritids som gäller för barnen. Våra barn är till största delen av sin vakna tid med "främande" mäniskor istället för med sin familj. ÄR DET RÄTT?
Men det förstås! tjugo till trettio barn på en fritids avdelning ger arbete åt öronläkare och psykologer. Tillverkare av höraparater gnuggar händerna i glädje dom får mycket att göra. Buller skador psykiska skador det får barnen av dagens sätt att leva, alla barn klarar inte detta. Det finns barn som behöver en lugn tillvaro var får man det i dag.
ja fy skjutton vad de är dåligt med Sverige
och inte går vi vidare till VM i fotboll heller.


Varför inte se det som är positivt istället. ??

eller ser inte Svensken det för allt gnällande.
och alla schablon snören vi ältar.
år ut och år in.

vi måste vara programerade att köra samma race ur tanken,
merparten av oss.
kanske redan från modersmjölken.

fasen vad deppad man blir. tänk positivt!
Göcke! Komma här med positivt när vi precis kommit igång med en gnälltråd??

Jag får mat varje dag, det var inte säkert att jag fått om jag levde förr.
Jag har tillgång till internet som gör så att man kan "umgås utan att träffas"
Det gick inte förr.

Största skillnaden för mig mot för förr är att jag har barn nu:)
Det hade jag inte förr och då kanske det är bättre nu??

JA, jag vet inte, vissa delar blir bättre andra inte, så är det, och som Göcke säger Tänk positivt!

"Det positiva med idag" Barn behöver inte leka med kottar och annat som finns i vår natur. När jag och min syster var små lekte vi affär med kottar som köttbullar, vi plockade allt möjligt i naturen som blev varor i våran butik. När mamma kokade tvätt i en gryta på gården, lekte vi med vad naturen hade att ge.
Vi hade roligt tyckte vi, men dagens fina leksaker fanns ju inte så det gick vi miste om. Idag behöver barn ingen lekkompis, dom har ju Nitendo spel, datorer och alla kanaler på TV. Tänk om vi haft allt som barnen har idag, hade vi varit lyckligare idag? Det är mycket som är bättre idag, men mycket är sämre också. Om 40år säger våra barn " det var bättre förr " Jag undrar hur det ser ut om 40år?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem