Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Ska man skratta eller gråta?

Ska man skratta eller gråta?

Ibland undrar man hur det står till i USA. Läs o begrunda:
(min personliga favorit är nog diskmaskinen) =D


"Skall inte användas för personlig hygien". Den uppmaningen - på en toalettborste - vann första pris i en tävling om de mest häpnadsväckande varningstexterna på vardagsprodukter som avgjordes nyligen.
"Ta bort barnet innan sulkyn fälls ihop" var ett av de många konkurrerande bidragen. <...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Finns ju en massa roligt(eller som Zaphod sa, ska man gråta?).

http://www.dumbwarnings.com/
"Life saving device
This is NOT a life saving device!!!"
"Trojan Condoms
Use for sex only - not to be eaten"

Där finns också dumblaws och lite annat smått och gått.
Och faktiskt inte bara om USA, så ni kan vara lugna
Bruksanvisningen till vår torktumlare (Bosch köpt -04 - och i den står på fyra ställen): Drick inte kondensvattnet...
Detta är ju i sammanhanget här milt - men vi köpte fler vitvaror i samma veva och det fanns inte i nån annan bruksanvisning så mycket varningar för nått så fånigt.
Sveriges rättssystem har ju sina uppenbara och betydligt värre brister. Med den relativt blygsamma juridiska expertis jag besitter så kan jag ändock med ganska stor säkerhet påstå att om motalafallet med den stackars 13 åringen hade skett i USA, så hade förövarna inte fått se dagsljus resten av livet .. I Sverige fick de några månader ..
Personligen hade jag heldre levt i ett land med dumma varningstexter, men där våldtäktsmän får ordentliga straff, än i ett land där man slipper små klistermärken på produkter man köper, men unga flickor är lovligt byte för samhällets absoluta drägg.

Och nej, jag tänker inte flytta, inte än, måste bli klar med min examen först..
Annons
Los Lovos , skall jag tolka det som att det skall vara varningstext även på killar och tjejer.

Instämmer nog annars i att det är den stora förkärlken att stämma folk i USA som har frambringat dessa absurda varningstexter, tror att många amerikaner har roligt åt dem också.
Tycker att vi skall garva och njuta av att de finns.

Jag såg denna text i fin text på höger backspegel på en VAN
men som inte gick att se utan förstoringsglas.

Se UP det ni ser här är inte rätt avstånd.

eller i en bruksanvissning för en fjärrkontroll
varning! att sätta i batterier kan alvarligt skada elektroniken
Hmmm jag tycker att det luktar kommunister lång väg på den här tråden ni är duktiga på att kassera USA jag tror inte ni är så smarta själv,om man nu ska prata om Sverige är inte det ett gott föredöme precis inte med den politiken vi har i det här landet.
Bo du kan säkert hitta svenska motsvarigheter till text, hittar du dessa så får du delge oss dem också.

Tillex,
socialstyrelsen rekomenderar att vi skall äta 67 skivor bröd om dagen , eller var det 6 - 7 skivor ( 6 till 7)
VARNING!!!
Att gå till Internetstart.se Forum sida är starkt vanebildande och kan resultera i för lite sömn.


Nej, jag påminde bara lite om en viktig del av vårt rättssystem som har fått mycken och rättfärdigad kritik på senaste år.

Återigen, svenska skadestånd försöker spegla offrets lidande, och om ni som bredflinar så gott åt USA tycker att en svensk flicka skall känna sig nöjd med ett par hundra tusen i ersättning efter en brutal våldtäkt, så undrar man hur era värderingar ser ut.

I USA är skadestånden som jag sa inte bara för att kompensera ett offer, utan de används även som ett straff mot förövaren, oavsett om det rör sig om en våldsbrottsling eller en knarkung eller en biltillverkare som avsiktligt har underlåtigt att återkalla 80.000 felaktiga bilar - och därmed orsakat 14 människors död.

Dessutom finns det nog förvirrade svenska pensionärer som kan få för sig att tvätta katten i diskmaskinen, och torka den i micron. Bra att de varnas för att det inte fungerar.

Personligen vill jag se rejält höjda skadeståndsnivåer i det här landet. Själv fick jag 25.000 i ersättning för att ett företag felaktigt avskedat mig. Alltså mindre än EN ENDA månadslön!!
Om det inte kostar företag mindre än så att felaktigt sparka folk, så lär de ju inte tänka 2 gånger.
Los Lovos de lär anställa mindre folk åxå eftersom de är rädda för att om personen är dålig på det den gör så blir han avskedad så de kan stämma dem.

och jag tror att många tycker att över 25000 kr i månaden är hög lön. Men visst hittar man inget nytt jobb och går arbetslös en längre tid så är det ganksa lite.
Har jag blivit utkastad från IS? Kan inte skriva några inlägg!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem