Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kolla upp en mac adress

Kolla upp en mac adress

Jag har ett intrång på min router som jag inte kan lösa. Har alla säkerhets grejerna påslagna på routern. Kan man på nåt sätt hitta och kolla upp mac adressen på samma sätt som man kan kolla upp ipnummer?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Förstår vad du menar Fajjer, trodde att vi höll oss på den lagliga sidan bara...sry!
"
Men man ska vara väl medveten om att det är olagligt att kolla upp någon annans MAC-adress utan personens tillåtelse, då du faktist tar dig in i nätverket så kommer det att klassas som olaga dataintrång om du inte har personens tillåtelse.. "

Det är ju en som tydligen använder sig av jigsaws router, det är ju han som bryter mot lagen i mina ögon och jigsaw borde ha tillåtelse att kolla upp hans mac adress då han är ägare av det nätverket, eller?

patrikke: Frågan är i så fall vad han ska med MAC-adressen till? Den kan man inte spåra till en specifik användare..

Vad jag har förstått så har det varit svårt att avgöra om det är olagligt att ens använda sig av ett krypterat nätverk.. Lagen har varit klurig och varit uppe i domstol. Fast jag vet inte hur resultatet blev.
Annons
man kan jag spåra datorn då? Lagligt eller inte. Skicka mej ett mail på faser.66@gmail.com den som kan eller vill hjälpa mig. detta nåste stoppas med alla tillgängliga medel.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem