Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Nobelfesten

Nobelfesten

Snart börja detta tillgjorda elände. Har ni sett hur dom går till bords? Och maten på tallriken är så lite att man få ha förstoringsglas för att se vad det är.

Sedan ska dom stoppa in maten med helst stängd mun,och man måste tugga med stängd mun.

Sedan ska man skåla med skitdyrt dricka. Då får man bara fukta läpparna,fast helst skulle dom väl vela svälja allt på en gång,dom är ju inte mer än människor.

Kläder och smycke för 100000:- tusentals kronor. För att inte tala om alla reportrar Väl klädda inför denna fest.

Fast pristagarna har nog gjort sig förtjänst av pengarna dom får. Och sen tjäna ju många sig en bra slant.

Nej! Detta spektakel är inget för mig!!
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Detsamma tycker jag om Victorias bröllop , snälla nån detta är tvåtusen talet bort med snyltande damer och herrar .
Och nu kommer jag att få på fingrarna av både den ene o den andra bäst att dra *S*
Nobelpriset har retat "gallsten" på mig i alla år.

Dela ut så mycket pengar till utlänningar som redan är stenrika och tillika döende. Det är för galet.


Viktorias bröllop ger mig "eksem" över hela kroppen. Men det påstås ju att
Sverige tjänar på festligheterna. Tro´t den som vill.
Nu tror jag allt att ni tre som uttalat Er om Nobelfesten är avundsjuka. Det är ju eliten av Homeo Sapiens som får pris sedan hör det väl till att lite "löskefolk" kommer med. Men sånt får man ta. Glamour och snillerika är väl festligt.
Akta gallvägarna och huden leiake
Annons
Njaaaa Eliten av Homeo Sapiens har ju reda tjänat miljoner,innan dom kommer och hämta mer!!!
PonGot!

Ha,ha! Ingen fara jag hydricortison i skåpet och gallblåsan är redan borta.

1969 köpte jag min första färg-TV för att se på Nobelfesten. Det var en knallblå
matta som dominerade bilden. Den glömmer jag inte. Då var jag imponerad av
den nya tekniken.

Men det var det enda jag kommer ihåg. En blå matta.


Thomas2< Den va klockren *S*

Tänk att tv kan sända detta en hel kväll!!! Vad får man se?? Jo ansikte av kändisar och en massa smycke!! Att man ska behöva betala tv-avgift för sådant.

PS: leiake! Nu har jag löst ditt pussel!!
leiake
lite från tråden men gallblåsan är bara en förvaringsblåsa. Kanske så många som 70-80% av de som fått gallblåsan bortopererad har kvar sina besvär i vissa sammanhang. Redan de gamla grekerna delade ju in människor i bl a koleriska kommer från galla. Men inte är väl du kolerisk (Cholerisk)?
Nobelfesten betalas väl av Nobelstiftelsen? Eller?
Så låt dem fröjdas bäst de kan, mig bekymrar det inte !

Men för Prinsses bröllopen, betalar Vi (genom skatterna).
Och har Viktoria råd att köpa en väska för 100.000 kr.
bör de stå för _festen_ själva, det enda jag kan tänka mig
att staten skall stå för är Kotegen genom Stockholm !!
Enligt mig så finns det mycke lustigt vi får betala tv licensen för *suck*

Ja å vilken ful väska det är :(

Undra om jag kan maila kungahuset o få lite av mina pengar som jag betalat i ganska många år jag behöver dom till julklappar och min dotters 18 års dag

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem