Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Nobelfesten

Nobelfesten

Snart börja detta tillgjorda elände. Har ni sett hur dom går till bords? Och maten på tallriken är så lite att man få ha förstoringsglas för att se vad det är.

Sedan ska dom stoppa in maten med helst stängd mun,och man måste tugga med stängd mun.

Sedan ska man skåla med skitdyrt dricka. Då får man bara fukta läpparna,fast helst skulle dom väl vela svälja allt på en gång,dom är ju inte mer än människor.

Kläder och smycke för 100000:- tusentals kronor. För att inte tala om alla reportrar Väl klädda inför denna fest.

Fast pristagarna har nog gjort sig förtjänst av pengarna dom får. Och sen tjäna ju många sig en bra slant.

Nej! Detta spektakel är inget för mig!!
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

http://www.dn.se/opinion/debatt/boliden-maste-ta-ansvar-for-giftskandalen-i-chil
e-1.999197

Bea, är det detta du menar?

/Maud
Maud< Japp det va det jag menade .
Tackar
Den länken som Maud skickat verkar va lite problematisk här är en annan som handlar om samma sak .

http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/boliden/article365311.ece
Annons
http://www.youtube.com/watch?v=Kbx7RxB56rY
haha
är det någon av er , som har läst/gjort något positivt , över huvud taget ?


Hur mår ni?


angående kostnader så är det samma som någons inkomst
och när det gäller Nobellfesten eller kungligt bröllop, så får våra köpmän in
fett i kassan.

är det inte bra att några får jobb och inkomst. ?
Stockholm med omnejd , lär ju inte gå lottlösa.

det måste ju vara positivt.

att ni inte gillar spektakel . hör väl inte hit. det finns en on/off knapp på TV-n
man väljer det man vill se.
I början av 70 talet så var jag ung och oerfaren konstruktör av maskiner, jag ritade då en maskin åt varvet i USA som bygger dom amerikanska hangarfartygen.

I mitten på 90 talet så besökte jag varvet då som säljare av maskiner. När jag gick genom varvet så fick jag se maskinen som jag ritat 20 år tidigare. Jag sa till dom: " Den maskinen har jag ritat"

Nån frågade då: " Why are you swedes so clever? Varför är ni svenskar så klipska?

Jag svarade: " Vi har ju Nobelpriset!

Dom såg ut som frågetecken.

Jag sa då: " Jo efter prisutdelningen så är det fest och då inbjuds också unga vackra studentskor som får träffa pristagarna. Ett bra sätt att sprida nobelpristagarnas gener till Sverige.

Trot om ni vill....men visst är nobelpriset bra för Sverige



Ha,Ha Hur mår ni?? För min egen del alldeles utmärkt!

Förstå att du är positiv till denna Nobel middag. Göcke.

Min tv går inte att stänga av när kärringar sitter bredvid.
Jag mår efter omständigheterna bra , jag har ju fullt upp med min gamla mamma o lite annat som jag tror alla har i dessa tider ( nu är jag lite ironisk) fast det är sant att det ligger till så .

Japp min tv har on off knapp o den använder jag , jag tjänar absolut inget på kungliga bröllop eller Nobelfestligheter så det är inget o komma me till mig att jag på nåt konstigt vänster skulle tjäna på det o mina vänner o bekanta tjänar inte heller nåt på det vad jag vet och om det nu är en sån bra grej att tjäna på hur kommer det sig att vanliga svensson klagar på för lite pengar i plånboken ?

Nu lägger jag ner det här jag är imott spektaklet o det finns inget mer att säga .
Kan man hoppas på att Sveriges Regering, håller hårt på
att de som arrangerar dessa fester, tänker "Klimatsmart",
alltså med närproducerade varor t.ex. och inte
importerade, med långa transporter !!
Bra poäng pensionär !

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem