Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hänga upp en cykel eller flera

Hänga upp en cykel eller flera

Jag hade tänkt hänga upp våra cyklar på en vägg i garaget.

Problemet är att jag helt tappat idéer om hur jag ska tillverka denna hängare till dem.

Jag funderade ett tag på att ha dem hängande i styret och ha sadeln mot garageväggen.

Är det någon här som hängt upp cykeln mot enn vägg och kan ge mig en ide om hur jag ska göra?

Det ska gå ganska enkelt att hänga upp och ta ner.

Antal svar på detta inlägg: 49
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Kanske ett cyckelställ,som man använder till bilen,skulle gå??
Hur ser sådana ut då?
Jag får googla lite på det:)



Tänker du på de som man sätter på dragkulan eller på taket, thomas2?
Enklast är ju med konsoller. Finns ju långa sådana så man får plats med ett par cyklar på. Ett annat elternativ är en krok i taket och hänger cyklen i framhjulet. Men det tar ju kanske mer plats mot golvet ifall man har andra saker utefter golvet.
Annons
Ja, vanliga konsoller kanske kan fungera:)

Jag vill inte hänga dem i framhjulet, för då finns det risk att de blir vinda.
På dragkullan.
Ska tänka på det..

Hur får jag upp dragkulan på väggen då
Ha,Ha Ev. kan man skruva fast stället på väggen!!
Ok, jag satt nu och fantiserade om att göra en uppkörningsramp åt bilen på baksidan av garaget och sedan göra hål för draget så att det gick att montera cykelstället där, när bilen är uppbackad på rampen och dragkulan sticker in genom hålet

Fast det lutar nog åt att jag sätter upp konsoller och sedan hänga upp cyklarna där. Det blir nog det billigaste alternativet tror jag.
patrikke. Kolla på Biltema art.nr. 41-1003 är en kula som man kan skruva fast på väggen.
Tyvärr blir det inte direktlänk till sidan så du får ta art nr i sökning på biltema.se
http://www.biltema.se/search/searchres.asp?strSearch=41-1003
Högerklicka på sidan välj egenskaper så kommer hela adressen.


Jag tror att konsoller som finns på jula blir ett billigare alternativ, för jag måste ju köpa cykelställ med om jag köper en dragkrok.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem