Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ansluta till internet

Ansluta till internet

Hej!

Finns det någon datorkunnig person som kan tala om för mig varför min dator vill ansluta till nätet, trots att jag inte själv valt det? Anslutningsrutan kommer upp lite då och då, varför??? (Jag har som ni förstår modemuppkoppling.) Tacksam för svar!!!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Det låter olyksbådande. låter som du har någott skräp som vill
lura av dej pengar. har du kollat upp med virusskydd och spywareskydd om de kan finna något.
Misstänker man modemkapning så bör man försöka elliminera det så fort som möjligt,
Carolina på Konsumentverkets hemsida finns lite info om modemkapning
http://www.internetit.konsumentverket.se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngCateg
oryId=1483&lngArticleId=3189 och programmet Bluffstopparen att ladda ner
Kolla upp dina anslutningsinställningar. Kontrollpanelen, din anslutning och högerklicka, egenskaper. Men det kanske du redan har gjort.
Annons
För det första så undrar jag vad du har för operativsystem?

Själv har jag råkat ut för att samma ruta nu kommer upp i min nyligen ominstallerade dator, då den startar upp från viloläge. Jag vet inte riktigt varför, men jag misstänker att det kan var MS antispyware Beta som försöker ansluta till Internet, men jag är inte helt säker på detta.

Tidigare innan windows xp, då jag körde Millenium som OS så var problemet med anslutningrutan ett ständigt återkommande problem och som aldrig löstes av min support. Har ditt problem börjat nu på senare tid, och vet du om du installerat något program som man då kan tro är orsaken?
Tack för alla tips! Jag har inga virus i datorn och eftersom jag kör Windows 98, så funkar inte "Bluffstopparen", tyvärr. Bland installerade program märks inget konstigt, men problemet uppstod i samband med att jag installerade fotoprogrammet Nikon View, kan det ha nå't samband tro?

PS Kul att ni kommer med så många tips, tack!
Den kan ju ha en inbyggd funktion för att kolla upp nya uppgraderingar. Kolla om det går att stänga av den.
Hej!

Ett gott råd:

1: Skaffa brandvägg av känt märke
2: Skaffa antivirus av känt märke
3: skaffa ad-aware
4: skaffa historykill
5: skaffa pop-upstopper från panicware.com
6: Se till att dom ALLTID är uppdaterade
Det har jag och än så länge fungerar det efter 5 års användande..
=)
E ni dumma i huvudet.
Det som är att du har fler annslutningar som vill logga in sj.
Ta bort dom så ska det nog gå.
Hej Positiva Mattias!

Jag (och alla som tipsar) är nog inte dumma i huvudet! Jag har bara en anslutning och det är till Tele2. Det är endast denna linje som datorn vill ansluta till!
Hej Carolina, händer detta bara när kameran är ansluten.?
kan det vara en webkamera funktion som vill ut på nätet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem