Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ansluta till internet

Ansluta till internet

Hej!

Finns det någon datorkunnig person som kan tala om för mig varför min dator vill ansluta till nätet, trots att jag inte själv valt det? Anslutningsrutan kommer upp lite då och då, varför??? (Jag har som ni förstår modemuppkoppling.) Tacksam för svar!!!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Hej igen..

En del program vill uppdatera sig själva och söker då själva automatiskt en anslutning..

Jag har själv massor med program som ligger och "Tuggar" mot nätet men man kan stänga av den funktionen ibland och ibland inte..

Däremot kan man genom en brandvägg t.ex zone alarm hindra just det programmet att koppla upp sig..eller helt enkelt byta/ta bort just det programmet..

Kan just inget om ditt program men någon annan kanske vet?!

Ha en bra dag!
Hej Carolina, händer detta bara när kameran är ansluten.?
kan det vara en webkamera funktion som vill ut på nätet.
Hej Carolina, Håller med Bubben ovan, det behöver inte vara något konstigt, utan är troligen ett eller några av dina program som letar uppdateringar.

Du har möjligen inte ett antivirus-program i din dator...?

De brukar ha en "auto-update" funktion, och kollar med jämna mellanrum om det finns nya uppdateringar att tanka ner. denna går att stänga ner, oftast under fliken "options".

Lycka till!
Annons
Hej igen
Jag skrev tidigare om att jag råkat ut för samma problem och att jag misstänkte MS Spyware Beta. Jag har nu kört ett tag och avaktiverat att programmet ska söka efter uppdateringar automatiskt och därmed har också anslutningsförsöken försvunnit från min dator.
Kolla de program du har, ex''. Adobes program brukar ha den egenheten att söka efter uppdateringar. Lycka till

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem