Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Spela in genom mikrofon

Spela in genom mikrofon

Jag undrar hur man gör för att spela in sig själv från mikrofon , jag har W Crystal och soundMAX som ljudkort sen är det ju en massa grejer till ljudkortet men jag vet inte vad som är vad ( rena djungeln) i alla fall så fungerar mikrofonen för det har jag testat ...... hur gör jag sen ??

Tackar för svar :)
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

om du har den stabila audacity 1.2 kan du instalera plugginen LAME MP3
Ja det är den jag laddade ner , då ska jag installera det .

Tack så mycke Göcke du är guld värd !
Hmm nu blev det lite kompiserat , jag kan tydligen inte ladda ner programet om jag inte har Firefox eller Opra som webbläsare kan det verkligen stämma , jag försökte både genom IE och Google Chrome o fick varnings text att det inte går att ladda ner .

Vad göra ???
Annons
Det är inga problem för mig. Om du är på samma sida som jag så finns även en zip-fil att ladda ned och sedan packa upp och installera
Ja det stämmer nog bra men vad ska jag ha för program för att packa upp den filen ??

Nu är jag där igen med mina frågor :P sorry

Jag har nåt som heter WinRAR som jag kan förminska filer med så att dom inte tar så mycke plats på HD kan det va nåt o öppna zip filen me?
Högerklickar du på en zipad fil , så kan du ha något som heter extrahera filen
eller extrahera med xxx
här är en lathund för den dll fil som du skall använda sen
[http://www.sofiadistans.nu/anvand_audacity.htm]
Okej tackar igen , nu ska jag sluta o va så jobbig med mina grejer .

Jag ska kanske föklara vad jag vill ha detta till jag har nämligen lust att överaska min bror i Polen som jag inte har sett på väldigt länge då jag vet att han är en latmask o skriva brev är inget för honom o telefonen fungerar lite som den vill där han bor så tänkte jag skicka en CD till han där jag ska tala om bäde det ena o det andra för honom *garv* Man får va busig jag är ju lilla syster
du skall inte vara orolig , vi lurar här bakom om det strular, Jag tror PerAsk är mer van än jag på Audacity användandet.

får du ivägen en cd så blanda dem med bilder också, så blir bror din glad
Annars är ju ett tips det att i dom flesta mobiltelefoner kan man skicka ett ljudmeddelande, ibland är det skönt att kunna tala in vad man vill säga istället för att skriva in det i ett sms.
>Göcke< det va precis vad jag tänkte göra o du är super snäll me all hjälp o det är PerAsk oxå

>Pellet< Jajamensan det vet jag men min bror har ingen lust att äga en mobil för då kan hans chef få tag i honom när som helst Ha ha min brorsa är väldigt rolig o lat

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem