Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Jag o mina katter

Jag o mina katter

Ja som sagt jag har ju mina 2 katter o dom är det bästa som finns , förrutom när man ska göra nåt med dom .

Jag har märkt att våran hona som är ca 9 år har fätt en mycke torr päls hon har alltid haft en strävare torrare päls men nu märkte jag att det fattas nog nåt o hon är ju till åren .
Ja så gick jag till Djurfarmacian här o köpte ett medel som man droppar mellan skulderbladen p...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

>rutan< Hihih va söt han ser ut , jag hade oxå en norsk skogkatt en gång i tiden o han hade samma färger som din , han va otrolig snäll o man fick göra allt med han .

Haha min hona är fortfarande misstänksam mot mig , stackars henne o mig jag önska jag kunde tala om för henne att det va för hennes bästa men lite har jag allt fått klappa henne :)
Ibland förstår de att det är för deras eget bästa,
t.ex. när vi tar bort fästingar, är de helt stilla,när
vi letar igenom pälsen och tills vi får bort den.
Det har blivit en ritual varje kväll under sommaren.

För trotts medel som de får mot just fästingar så
händer det att de får en och annan, efter att de gått
i det höga gräset på åkrarna runt om oss.
Jo men det tror jag allt oxå att dom gör men det klart det är ju lite kul att protestera sen tror jag att det medlet som jag hällde i nacken på Sharon är inte roligt just för att det luktar väldigt starkt , o just nu så har hon en liten stress period för hankatten är väldig lekfull o jagar henne så fort han hittar henne , han tycker det är jätte kul o hon vill bara sova just nu .

Usch för fästingar men va bra att dom förstår att det är för att hjälpa dom, dom tycker säkert att det är underbart att bli av med dom :)
Annons
En liten grej bara:

Jaga inte katten, låt den komma till dig istället när du sitter i en soffa eller så och ha en borste brevid dig. Sen när den lagt sig i knät kan du lugnt och stilla borsta katten i lugn och ro.

>Harleking33< Jo då jag vet detta o jag började lugn hon va hos mig men så fort hon märkte att nåt va i görningen så blev det katten o råtta lek *garv*
Sharon har inte så ont av att bli borstat hon tycker oftast att det är skönt det är bara nu på sista tiden som hon är lite motstridig , men hankatten är inte förtjust i att bli borstat men jag leker med han samtidig så det brukar gå bra
Här är en bra kattsida:

http://www.katter.nu/
Harlekin33 den brukar jag besöka lite då å då , den är bra .

Sen vad det gäller vissa sjukdomar osv har Agria oxå bra information .

http://www.agria.se/
Idag fick Sharon sina droppar igen det gick bättre tills hon kände lukten ( det luktar verkligen starkt ) så nu försöker hon att springa ifrån den lukten *S*
Stackars liten det är ju som det sägs " you can run but you cant hide" jag hoppas i alla fall att det ska hjälpa hennes päls .

Nu är det bara 2 gånger till hon ska få dom om dom hjälper så blir det tyvärr en ny omgång på en månad :P

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem