Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

ICA

ICA

Det tar lång tid att få in pengar på ICA-kontot.

Ibland är det generande att höra gamla hederliga människor stå i kassan och
förklara att dom har satt in pengar.

Dom fattar inte att det tar en vecka för ICA.

När dom sätter i pengar på www.svenskaspel.se då går det på en sekund.

Jag har just frågat ICA i ett mail om dom har huvudkontoret under armen.

Men jag får nog inget svar.

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Va ! skojar du tar det en vecka att få in pengar på Ica kortet det är ju för lång , i dagens läge med internet och allt borde det inte ta så lång tid tycker man .

Annars så tycker jag att Ica är bra i alla fall dom större affärerna dom som ligger närmare är lite dyra men men så är det ju .
Leiake - jag trodde att ICA-bank funkar som en vanlig bank och frestats att byta till den banken. Internetbank ingår ju i kortavgiften. De verkar framåt, lite före.
jag trodde att du var helkund hos ICA/bank.
Jag är ju trogen Konsum och tycker att deras Medmera är alldeles för långsamt. Sätter du in pengar på fredag så finns de på kontot måndag efter kl 16 (ca). Det gäller att ha framförhållning.
Kan bara konstatera att i dessa datoriseringens tider så har bankerna inte lärt sig/brytt sig att utnyttja teknikens möjligheter.
Svenska spel och ATG har lyckats.
(Hur ska det gå för Rabih ikväll på Let dance?) Ursäkta sidospåret
Svenska spel är den som har tagit mest hänsyn till sina spelare, ingen avgift vid insättning, vid uttag har du pengarna på ditt konto dan efter.
Atg är däremot mycket sämre, avgift på insättningen och utbetalningen sker först efter 3 dagar trots att pengarna sitter på ditt konto efter 2 dagar så får du inte disponera dom. Dvs dom går banken tillmötes så att dom ska tjäna på dina vinster!
Själv har jag ICA banken och den funkar utmärkt. Har alltid pengarna vid pensionsdax. ICA har också i dagarna tecknat ett avtal med svenska myndigheter där pengarna ska gå direkt in på ICA kontot! Avgiften kommer myndigheterna att stå för!
Annons
Pengar??
Vad är det för något?
Länk till ICA kortet!




http://www.e24.se/pengar24/din-ekonomi/bank-och-forsakring/ett-
ica-kort-till-svenska-folket_1818563.e24
>patrikke< tio poäng för din kommentar

Men det är ju så att korten tar över
Jag har faktiskt inte hållit i en sedel på flera år.

När jag höll på med V75 på bykrogen så blev man illa piskad. Dom ville se
kontanter på bordet. Dom litade inte på datorer.

Inlämningstället ligger nästan vägg i vägg. Där kostade det inlämningsavgift.

Vad dom inte visste var att man skall bilda ett spelbolag. Juridiskt riktigt.

Det är inga problem om man inte vinner något. Men den dagen då miljonerna
trillar in. Då blir det väsen om den som har spelkvittot skickar ett vykort från
Brasilien. Tack för allt!!

Vinner man över 200.000:- så får man vänta i en hel månad. Så detta har troligen hänt. Varför annars.

Om man känner sig lurad i ett spelbolag så kan man alltså stoppa all utbetalning tills saken är utredd. Bra att veta.
Jag har haft ICA-Banken som min enda bank i flera år och inte haft ett enda problem.
Intenetbanken är toppen och mycket enkel att använda, och när jag sätter in eller tar ut pengar i kassan och kollar när jag kommer hem på Internetbaknken så har det registrerats perfekt.

SÅ den kritiken kan jag inte förstå?
Jag talar om ett vanligt ICA-kort.

Jag vill inte ha ICA-banken. Det är möjligt att dom är bra. Men dom är ju
inte gratis. Man kan inte ha kort och konto överallt.

Sitta på en lyxkrog och betala med ett ICA-kort.
Kan man inte använda ICA - kort på en krog eller vad menar du leiake

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem