Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kött Klister

Kött Klister

Je de verkar ju vettigt..ytterligare ett EU påfund eller från producenter inom EU Gemenskapen...Smarrigt värre..Håll ögonen öppna när du handlar..så du inte missar detta fantastiska klister..Fan Va gött me EU..har väntat på detta limmet,tänkte testa på fönsterbågarna..Kanon..å ännu bättre ,kan äntligen få en schysst sprängd anka att se bra ut..)))
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

innehåller 33345EH eller nått sådant. korven blir stabilare och mer tuggvänlig

och som vi sen måste ha förtoringsglas att läsa
Dubbla förstoringsglas och 100 watts lampa för min del.

Ibland går det inte heller. Då får jag vänta tills solen tittar fram i fönstret.

Jag försökte läsa på en "Risifruttiburk" hur många kalorier den innehöll.
Men jag fick ringa. Då sade tjejen 225 kalorier.

Då sade jag att då skall köpa en burk i veckan i stället för varje dag.

Fattar ni varför texten är så liten.

Tja är det så nytt det här med klistrad mat. Det använde både min mormor o mamma, så jag förstår inte uppståndelsen.

De hackade kött i småstycken o sen klistrade de ihop dom till små bollar. Kallade dom köttbullar.

När jag var i en livsmedelsaffär strax före jul så såg jag att de redan sålde färdiga såna, så vad är eg. problemet.
Annons
Jag misstänker att de kommer att klistra ihop en liten bit filé sen en massa ihopskrap och sedan säljer de det som filé.
Det är väl bra om man kan pussla ihop småbitar till en filé istället för att man måste mala ner det till färs? Mig stör det iallafall inte..

Föressten vad tror folk att fiskpinnar består av? En utskuren bit fiskkött som är panerad? Hehe knappast.. Det är inte ens småbitar, utan bortskrap från fiskrenset som är ihoppressat i en maskin.. MUMS

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem