Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Säker webbläsare

Säker webbläsare

Det är ju konstigt att jag alltid får rätt.

Min bäste kompis IE8 är bombsäker (nästan).

OBS! IE 6 och IE7 är totalt värdelösa. Uppgradera bums.!!

Internet Explorer 8 stoppade under testet 85 procent av den farliga kod surfaren utsattes för. Det kan jämföras med Firefox 3.5 och Safari 4 som bara hindrade 29 procent. Google Chrome 4 lyckas i sin tur bara stoppa 17 procent, och stackars Opera hamnade på ynka 1 enda procent.
Antal svar på detta inlägg: 145
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Leiake!!

Tro att du är lite feg? Jag som tänkte att du skulle vara försökskanin!!

Vad får dig att tro att den är japansk?
http://korta.nu/29bd
Jag håller på att testa så här långt funkar den bra men den var stor 85 mb
Annons
Det står ju 16 mb! boax!
http://korta.nu/6478
Ja det är möjligt men tittar jag i kontrollpanelen på instalerade program står det 85 mb
Nu har jag installerat och efter lite testkörning mm titta runt. Så har jag redan avinstallerat Lunascape Browser. Den var väl inte varken bättre eller sämre än de flesta webbläsare. Kul grej iof att man kan pendla mellan IE & FF el G.Chr. Den sistnämnda lyckades jag inte med. Hade väl lite kul grejer. Men inget som jag direkt fastnade för. Lite blek i färgerna och ganska intetsägande/små ikoner. man måste klicka för att veta vad som fanns i menyerna.
Så den åkte ut ur registret ganska fort. Den är inte dålig. Den var snabbare än de flesta, För den som gillar att pyssla med lite olika menyer och valbarhet osv, den blir nog inte besviken. Så det är iof ingen dålig läsare. Men det mesta finns redan på flera andra som IE & FF och G. Chr.
Men ska Ni avinstallera den efter testkörning bör ni använda Er av Revo Uninstaller eller liknande på nivå 4 för att få bort allt ur datorn.
- Det är min åsikt. Men smaken är som baken. Har i alla fall provat.
Slutkommentar.
Det är ingen dålig webbläsare. Det enda plusset för min del var var att den var snabb.
Tack för tipset Thomas2.
Tack Ozzy! för denna genomgång! Måste nog ta hem och prova senare!! Snabbheten gilla jag!!

Men det jag inte tycker om är att den är stor! 85 mb sa boax! För mycket plats!
Thomas2
Innan du tar hem det, förvissa Dig om att Du kan avinstallera fullt ut. så det inte blir några eftersläpningar kvar i registret. /Gäller för övrigt all avinstallation/.
Förutom Revo Uninstaller har jag även ett par andra rensprogram för att vara bli riktigt säker efter en avinstall. Men de går jag inte in på här. Så kan man ju göra som vissa "gör gå in i registret för hand. Men då får man inte göra fel.
Ozzy, varför kan du inte dela med dig av de andra rensprogrammen till oss andra? Det kan kanske vara av intresse för fler att kunna rensa ut avinstallerade program riktigt ur datorn.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem