Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Säker webbläsare

Säker webbläsare

Det är ju konstigt att jag alltid får rätt.

Min bäste kompis IE8 är bombsäker (nästan).

OBS! IE 6 och IE7 är totalt värdelösa. Uppgradera bums.!!

Internet Explorer 8 stoppade under testet 85 procent av den farliga kod surfaren utsattes för. Det kan jämföras med Firefox 3.5 och Safari 4 som bara hindrade 29 procent. Google Chrome 4 lyckas i sin tur bara stoppa 17 procent, och stackars Opera hamnade på ynka 1 enda procent.
Antal svar på detta inlägg: 145
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Räcker det inte med ccleaner??
Ozzy!

Det finns ju något som heter HP-tillstånd!! Det söker ju i genom datorn och ta bort skadliga program och onödiga filer!
Challe. Därför det finns olika åsikter om hur mycket vissa program rensar av sk tempfiler och annat som blir till/kvar på HD och registernycklar, efter en avinstall.
Så därför vill jag inte vara delaktig att det tas hem program som felaktigt hanteras av användaren, med påföljd en raserad dator. Googla det är vad jag vill säga i detta läge.
- Vis av historien, när ngn tar hem ett okänt program, då förvillas man ofta av flera bieffekter och erbjudanden "ladda hem mej också" Gör man fel, då är man "ur spår" och vet inte hur man går vidare. Ofta är just det man inte ska trycka på, förvillande likt just det man är ute efter. Så är det där djungelns lag gäller. Jag vill inte förringa någons datakunskap. Men den är väldigt olika vad gäller datorer har jag observerat.
För den som kan och vet hur, han behöver inte ställa frågan. visa mig hur och var.
Han gör sin egen bedömning.
Annons
Thomas2
Ta hem denna sökmotor
The Real Live Search - your browser and Bing's AJAX APIs make sweet love
Den kan inte skada. Men är rent formidabel. Sök på just "HP-tillstånd" utan apostrofer och utropstecken. då får du två svar. Men inte vad du trodde.

http://www.istartedsomething.com/livesearch/#

CCleaner räcker inte långt. Men är bara att ha till vardags lite då och då.
Tar bort ganska hyfsat, men enligt mitt förmenande, skummar den bara på ytan.

Thomas2
För det var väl inte detta du menade
http://korta.nu/1009
Jo det var det! Söker igenom datorn med jämna mellanrum!
Tack för ditt svar Ozzy men de länkar som du hänvisar till ställer ju bara till huvudbry för många så jag tycker att varför inte skriva vad för program du menar i stället för alla vill väl ha en ren dator när man har avinstallerat något program. Kan man hjälpa någon så ska man väl inte vara avig för jag trodde detta forum var till för att hjälpa.
Challe! Men det kan också stjälpa som jag skrev.
Med det får du låta dig nöja från mej.
Challe

Det finns nog fler rensningsprogram än man någonsin kan behöva. Några exempel.

Ccleaner
Fcleaner
DiskCleaner
Wise Disk Cleaner
Wise Registry Cleaner
Glary Utilities

Här finns fler

http://x.klibbnisse.net/a/?X=340

Välj och vraka och rensa på du bara.

Det jag kan säga i förbigående är att du inte ska installera nåt tweakprog eller liknande för det blir oftast skit av det.
JonahHex!
Vad jag menar är vid installation av vissa av dessa rensprogram bör man se noga till att man väljer rätt Downloads-knapp/ikon sas.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem