Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldet i Sverige

Våldet i Sverige

I dag läste jag åter igen om en svårt knivskuren kvinna,det är det tredje denna vecka som jag läst om knivskurna kvinnor.

Var har vi för män i detta samhälle som ge sig på kvinnor????? Detta är ju sanslöst!!!

Vi har en knivlag som inte fungera. Innan knivlagen kom till var det mindre knivar i fickorna på folk,än det är i dag.

Var har denna "Tradition" kommit i från? Och varför ge sig på kvinnot?? Fegt så det förslår!!
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Min teori är att det finns fler galningar ute idag som borde sitta på vårdinstitut istället.
Är det så att man blanda andra droger med sprit,och får total hjärnsläpp!

Men varför har man en kniv i fickan? Är man rädd? Eller är avsikten att använda den?
Visste ni att Skärtorsdag är finländska nationaldagen.

Inte skära,bara rista.

På tal om knivar i samhället. Det verkar som vi svenska skall använda samma
nationaldag.
Annons
Jag tycker det skall stå i tidningsartikeln att gärningsmannen var påverkad av lite av varje. Då börjar man förstå bättre. Men det är ju ingen ursäkt.

Då kanske folk inser att det är lurigt med droger.

I alla fall för mycket!
Om man hör ett sådan utalande då blir man chockad!!

"Man måste ha en tjock plånbok,och en kraftig kniv,då känner man sig välklädd"
Men den artkeln du läste; Thomas, var det inte i hemmet det hände? Merparten av såna händelser sker ju i hemmen. Knivbrott "på stan" vet jag inte om de har ökat...
Jag tror att Poliser kan vittna att det finns mycket knivar i omlopp på stan!

Men tar man med en kniv när man gå på fest,är ju syftet att använda den.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5272399
är väl nått svartsjuke drama..
....och i GP i morse kunde man läsa om en 86-årig dam med rullator som blev rånad o knuffad mitt på dan av två män och en kvinna i 20-40 årsåldern. De snodde hennes handväska. Det finns ju ingen heder bland rånarna själva. Ge sig på en gammal knöplig dam.....det är så lågt att jag inte hittar ord på det.
På tal om svartsjukedrama! Det är inte så länge sen att man i Frankrike såg det som en förmildrande omständighet att döda sin kvinna på grund av det, Och man kunde till och med slippa straff!

Hoppas att tiden hunnit i fatt!!

Och att ge sig på gamla försvarslösa pensionärer,inte bara på gatan utan även i deras hem!

Jag saknar ord!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem