Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldet i Sverige

Våldet i Sverige

I dag läste jag åter igen om en svårt knivskuren kvinna,det är det tredje denna vecka som jag läst om knivskurna kvinnor.

Var har vi för män i detta samhälle som ge sig på kvinnor????? Detta är ju sanslöst!!!

Vi har en knivlag som inte fungera. Innan knivlagen kom till var det mindre knivar i fickorna på folk,än det är i dag.

Var har denna "Tradition" kommit i från? Och varför ge sig på kvinnot?? Fegt så det förslår!!
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Ärligt talat så sopas detta med alkoholpåverkan under mattan!

Vid varje våldsbrott så borde det vara OBLIGATORISK alkohol och drogkontroll!

I majoriteten av fallen så är förövaren påverkad!

JAJA...man ska inte skylla på det men det är trots allt ett faktum som MÅSTE komma upp till ytan i samhällsdebatten!
och jag blir riktigt trött på alla som viker sig
för det är vad vi/ni gör när man drar ytterligheterna som argument att
inte göra något.
Och det är inte underligt att vi får det som det är när vi inte vill skapa
gemenskap i samhället,

Jag har blivit knivhotad/hotad med krossad flaska , kicksparkad i bröstet osv i sammanhang där jag aldrig ens kunnat drömma om att hamna i en sådan sittuation. personer okända och aldrig någon ordväxling har förekommit.

att efter detta bara sitta och gnälla på ett fett arsel gör mig rosenrasande.
ja vet vad jag talar om, skall vi vidare i samhället, måste vi bygga gemenskap
för alla . inte någon låtsas värd via syber rymden. där vi hänger ut varandra
efter tycke och smak.
@Göcke:

Så du menar att andra ska följa ditt exempel och riskera liv och lem?
Annons
Ska vi skapa ett gemensamt samhälle! Då måste alla ha en utbildning,arbete,och en dräglig bostad,samt inte blir mobbad och utestängd!!

Detta är statens skyldighet att skapa! Dessutom är det statens skyldighet att skydda sina medborgare!
vem har sagt att jag gick ut och riskerade liv och lem.

jag är/var bara en person som var på fel platts vid de tillfällena.
det hade lika gärna kunnat bli stora rubriker i tidningarna
men nu blev det inga.

Det är därför jag vet att vi får inget gratis
vi måste jobba för hur vi vill att vår omgivning skall vara
det räcker inte med att bara tycka.
staten är ju vi medborgare, så varför inte ta itu med det då???
varför vänta att någon annan skall göra jobbet
@Göcke:

"Jag har blivit knivhotad/hotad med krossad flaska , kicksparkad i bröstet osv"

Det DÄR tycker jag är att riskera liv och lem....men du kanske har en annan uppfattning?

Jag har OCKSÅ gått emellan ett par som bråkat och fick senare en skarpladdad pistol tryckt mot skallen varpå personen sa att jag inte skulle lägga mig i och om jag gjorde det så skulle nåt hända!

Sen dess är jag VÄLDIGT försiktig!
Göcke!

Bara en sista fråga? Hur aktiv är du själv,att deltaga i vår gemenskap,eller gör du som vi andra,sitter framför datorn.

Eller sticker ned huvudet i sanden och låter det regnar. Och är det någon som dra upp huvudet igen och ser verkligheten,så är han gnällig, och du blir rosenrasande!
Nyligen var en representant från någon sektion inom den brittiska polisen i sverige och informerade svensk polis om deras erfarenheter och sätt att ta sig an brottsligheten framförallt gängvåldet. Uppkomsten finns i amerika 2-3 år senare finns den i srorbrittanien sen tar det något år så är den i danmark och sedan hos oss. Viktigt hur man bemöter detta och framförallt försöker förebygga. Våldet kan inte kvävas av att svensson spelar hjälte. Men däremot skall man alltid tillkalla polis om man ser ngt. Man får också försöka skilja på våld och våld Två ungar som rycker väskan av en gammal dam kan nog dom flesta ingripa mot. Men ett helt gäng ugdomar är det dumt att försöka omvända.risken är att de blir mer provocerade och att fler råkar illa ut. Våld har alltid förekommit fast vi förr inte fick ta del av det då media inte fanns på samma sätt som nu. Min mor berättade om hur det var på tjugotalet på logdanserna Där förekom slagsmål med både cyckelkedjor och andra tillhyggen. Oj vad långt det blev men att säga gå ut och gör nåt själv som Göcke säger gör mig upprörd när det gäller det här problemet.
just nu så är det en grupp som jag jobbar med
att komma tillbaka till samhället
mer kan jag inte säga ,
sen jobbar jag med ett antal olika andra projekt.
och det är lika ideelt som att vara moddare på IS
och lika kul.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem