Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldet i Sverige

Våldet i Sverige

I dag läste jag åter igen om en svårt knivskuren kvinna,det är det tredje denna vecka som jag läst om knivskurna kvinnor.

Var har vi för män i detta samhälle som ge sig på kvinnor????? Detta är ju sanslöst!!!

Vi har en knivlag som inte fungera. Innan knivlagen kom till var det mindre knivar i fickorna på folk,än det är i dag.

Var har denna "Tradition" kommit i från? Och varför ge sig på kvinnot?? Fegt så det förslår!!
Antal svar på detta inlägg: 36
Sidor: «1 2 3 4

rutan , jag har inte på något sätt sagt att ni skall ingripa i själva våldet

det jag säger är

skall vi få någon rätsida på det, måste vi vara förebilder och skapa
gemenskap med alla grupper i samhället.

som det är nu så låser merparten in sig och läser nyheter.
förfäras och har åsikter.
men fan ingen gör något.

våld är ingen nyhet, eller något som är värre nu än förut.
vi matas bara med mer sådant idag..
och vi är inte födda att ta emot detta våldsbruset

så hur ni än vänder och vrider på er ilska att det förekommer
ta tag i det och bli en medmänniska istället.

människan är skapad att jobba tillsammans för att ge varandra ett bättre liv

och det används tyvär för att söndra också
@Göcke:

Då kanske du kan berätta HUR? Så vi kommer vidare i diskussionen!
Man kan ju också vända på det De som är buset anser sig ha en särställning och tror och tycker att de kan bete sig som de vill. Ingen skall bestämma över mig eller tala om vad jag skall göra. De vill inte ha ngn medmänniska annat än från sina egna led. Sköt dig självmentaliteten breder ut sig från båda sidor skulle jag vilja påstå. Tyvärr finns det onda människor likväl som det finns goda
Annons
Hur mycket våld är drog relaterad ? Fattigdom ? Invandrar relaterat ,Sjuka som skulle ha vård ? Vet nån? eller törs det inte visas ? Var gör mest resurser nytta ?Alla partier måste gemensamt ta fram ett program ...Men det soppas under mattan -
"De som är buset anser sig ha en särställning och tror och tycker att de kan bete sig som de vill. Ingen skall bestämma över mig eller tala om vad jag skall göra."

Riktigt så enkelt är det inte!

Det du pratar om är troligen ungdomar med taskiga hemförhållanden som hamnat på glid och skiter i allt! Några som vet om just den biten är Paolo Roberto och Liam Norberg!

Kolla på filmen "Sökarna och Stockholmsnatt så förstår du mera du mera!

Edit:

Glöm heller inte se min tjejkompis film som heter "Under ytan"

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem