Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Uppringd

Uppringd

Nån mer som blivit uppringd av Vicktor Isbergsson.Tydligen tele försäljare jag är med i nix påstår att dom har med tele2 att göra.Ringer ofta funderar på polis anmälan. nr är 08-55410005.skojare?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Om det är svenska spel då, thomas2!
Dom ringer inte!! För jag spela inte!!! leiake ringde en gång,först jag trodde det var någon annan.
Till mig ringer det minnst en gång i veckan,08 nummer. Fast jag tror att jag vet! Dom vill sälja mobiltelefon. Men dom har gått på en nit!! Svara inte!!!
Annons
Om något företag ringer mig och dom bryter mot Nix då brukar jag ge luren till min yngsta dotter (2½ år! sedan kan dom prata med varandra. Min dotter brukar komma med luren och förklara att dom vill inte prata längre.:) Hon lite ledsen men sedan brukar det bli lugnt ett tag.
När jag var arbetslös så tvingades jag ta ett sådant där telefonjobb. När man inte nådde upp i någon provition så hade man 50 spänn i timmen. Jag kan lova er att det inte var lätt att nå upp till någon provition. Det var inte kul att sitta där och få skäll för 50 spänn i timmen. Detta var vid förra Vinter OS och jag skulle sälja medlemskap i Villaägarnas Riksförbund. När Sverige och Finland spelade final i ishockey så satt jag där och ringde upp. Reaktionen lät ju inte vänta på sig, "ÄR DU INTE KLOK, RINGER DU NU, VET DU INTE ATT DET ÄR FINAL MELLAN SVERIGE & FINLAND?!", "Jo men vad anser du om fastighetsskatten?", *KLICK!!!*.

Efter den lilla utflykten i verkligheten så försöker jag att bemöta telefonförsäljare bestämt men hyggligt. Jag tycker nog att det är besvärligare att bli påhoppad i matbutiken av en okänd person. Då ska jag stå där och redogöra för vad jag anlitar för telefonbolag när jag egentligen bara vill köpa lite mjölk.
Kriklund!

Försäljare är ett otyg.

Undrar varför det inte betraktas som hemfridsbrott. Jag tycker att det är det.

Hemfridsbrott är fängelse. Det skulle sitta bra.

Men då ringer dom väl från Kumla.

telemarketing, borde förbjudas.
Göcke!!!!

Ser du utropstecknen.

Jag har NIX. Det har dämpat otyget.

Men inte till 100%. I vissa avtal så ger man sitt medgivande.

@leiake
nix eller ej
så anser jag telemarketing är ett påfund som inte plattsar i ett modernt samhälle.
Bra talat Göcke!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem