Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Uppringd

Uppringd

Nån mer som blivit uppringd av Vicktor Isbergsson.Tydligen tele försäljare jag är med i nix påstår att dom har med tele2 att göra.Ringer ofta funderar på polis anmälan. nr är 08-55410005.skojare?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Men man får ju försöka komma ihåg att inte skjuta pianisten. Folk skulle inte tvingas in i vilka jobb som helst!
Göcke Mitt inläggn som försvan har kommit till baks Hur gick detta till se 19.12!
kentr10 , det har funnits där hela tiden. sen du la in det.
Annons
Ett litet tips! Det finns bärbara telefoner som har spärra nummer funktion, min kan spärra upp till 20 nummer, fungerar mycket bättre än Nix.
Går det att vidarekoppla ett specifikt telefonnummer? Det var någon här på nätet som påstog att han gjorde precis det men speciellt efterhängsna påringare. Han vidarekopplade dessa till någon välgörenhetsorganisation så att det uppringande aset automatiskt skänkte pengar till detta välgörande ändamål.
Kriklund!

Det var ett väldigt bra tips.

Detta måste jag kolla.

Man vidarkopplar till ett betalnummer som snor "aset" på 20:-

Bra titel du har satt på en telefonförsäljare.
En vidarekoppling innebär ju att den som kopplar vidare, du, får stå för det numret som blir uppringt så det är ingen bra idé.

Exempel: Jag kopplar vidare min hemtelefon till min mobil, då får den som ringer hem till mig betala för det och jag får betala för samtalet mellan min hemtelefon och mobilen.
Jo jag har ju t.ex. en sådan där vidarekoppling från min hemtelefon till min mobil. När jag inte svarar hemma så kopplas alltså samtalet till min mobil. Då kanske det är så att jag får betala sträckan mellan mitt hem och min mobil. Så kanske det är, inte vet jag, men så kanske det är. Däremot så vet jag att det inte är mitt hemnummer som står som uppringare i min mobil. Där står mycket riktigt numret på den som ringt hem till mig. Kan inte det innebära att det även är det numret som belastas med allmosorna?
Nej, de som ringer hem till dig får betala för det samtalet, du får stå för extrakostnaden som blir mellan din hemtelefon och mobilen.

Kriklund!

Mitt förtroende för dina tips är rubbat. Minst sagt. Det är ju du som
skickar pengar till Röda Korset.

Dom har förresten bytt namn till "Rädda Korset".

Vi får kolla upp detta.

Men din ide´är verkligen bra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem