Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Jag har tappat bilder

Jag har tappat bilder

Jag överförde igår bilder från min mobil till datorn och jag är säker på att dom blev överförda men dom är BORTA !!! jag har försökt hitta dom med sök funktinen i start men den hittar inget som börjar på IMG_ det är det ända jag minns att bilderna kallades .

Dum som jag är så raderade jag dom direkt från mobieln för jag va säker på att jag hade dom på datorn .

Nån som vet nåt sätt att hitta dom ??

Tackar för svar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Göcke! Jag såg inte förrän för sent att du rekommenderat samma program.
>Ozzy< jag gjorde så bockade för bara det jag ville leta efter men ja nåt konstigt har hänt för även om jag kollade på Tv samtidigt så såg jag ju överföringen från mobilen till datorn .

Kan man söka i genom mobilen me det programmet ?? om det går snälla föklara hur man gör
vilken mobil modell har du Bea, någon som har samma kanske har gjort samma tavla att radderat bilder innan man ser att de är kopierade.

bilder som ligger i internminnet kan vara struligare att köra recovery på.
om du inte kan se filsystemet/katalogen från datorn
Ozzy: det gör inget.
det viktigaste är att du gav Bea en länk
till programet. Det är ju handlingen som räknas.
Annons
Enligt Göckes Länk om jag fattade rätt. Var det en "Portabel" Recuva.
Om det programmet kan användas i ditt syfte, vet ej. Det handlar väl om kontakter/kablar osv. Men det får nog Göcke förklara om det går.
>Ozzy< det funkade allt för jag hittade alla andra bilder oc så , men sen vet jag inte rikgtig hur jag kan söka själv , jag tror att saker o ting blir lite annorlunda hos mig då jag kör Windows Crystal XP och använder mest Google Chrome .
Kan dom sakerna göra att programet ser anorlunda ut hos mig .

Jag har en Huawei mobil .
Nu krånglar du till det för mig. För att jag skall kunna hjälpa dig vidare, måste jag se datorn. Förstår inte vad som kan se annorlunda ut.
Förstår inte ditt påstående "söka själv!
Win.Crystal XP har jag inte. Men G. Chrome kör jag. Vilket program åsyftar Du? Mobiler, det är inte heller mitt bord.
W.C.XP är väl ett OS.
Ja Windows Crystal är ett os.

när jag laddade ner programet så fick jag öppna upp det med WinRAR zip det är ett program som är så att säga inbakat med W Crystal och då såg det inte ut som på bilden på den länken som Göcke skickade . utan det va winRARs egna iconer .

Ja asså jag trode att jag kunde fylla i själv vad jag letade efter men det gjorde ju det programet själv ( recovery programmet) men det ska kanske va så ?

Göcke frågade vad det är för mobil jag har i fall nån annan har samma märke och gjort nån sån tabbe som kanske skulle kunna hjälpa till .

Blev det lite bättre beskrivet nu ? jag vet jag är super dålig på att beskriva sånt :P
Du har Recuva installerat. En förutsättning:
Jag spånar i ett tänkt senario:
Koppla Mobilen till datorn, om det nu är möjligt via USB.

Sök upp dess Katalog. "Flyttbar disk" (Namn)
Starta Recuva. Om det där är möjligt att leta fram just den katalogen "Flyttbar disk" i Recuva. Pricka för "Bilder" i Recuva
Sök: eller vad det nu kan stå

För att du ska kunna söka raderade bilder/filer på Mobilen med programmet Recuva, måste mobilen vara kopplad till datorn via USB. Annars går det ju inte att söka filer ev raderade filer på Mobilen.

Om du nu fick problem vid install av Recuva med Göckes version. Installera om det med min version från FileHippo.
Tror inte du behöver packa upp zipfiler där. Men är inte säker.

Fattade jag rätt att bilderna på Hårddisken, de hittade du?
Så där är väl i så fall inget problem. Var de nu ligger. Dra dem till "Mina Bilder"

Eller har jag kapitalt missuppfattat dig. Kan jag inte hjälpa dig mer.
>Ozzy< jag ska testa att göra som du skriver , det låter helt förnuftigt jag har självklart en USB kabel till mobilen .

Nä faktiskt så va det en bild som jag INTE hade kopierat till dator *S* men det borde väl ändå va ett gott tecken på att jag ska hitta bilderna *L*

Jag gör det imorrn det är dags att sova men tack för hjälpen och jag skriver imorrn hur det går :)

Natti natt
Bea! Hur går det?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem