Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Jag har tappat bilder

Jag har tappat bilder

Jag överförde igår bilder från min mobil till datorn och jag är säker på att dom blev överförda men dom är BORTA !!! jag har försökt hitta dom med sök funktinen i start men den hittar inget som börjar på IMG_ det är det ända jag minns att bilderna kallades .

Dum som jag är så raderade jag dom direkt från mobieln för jag va säker på att jag hade dom på datorn .

Nån som vet nåt sätt att hitta dom ??

Tackar för svar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Hej Ozzy , jag höll precis på med det :)

Nä Recovery vill inte söka av E:disken , vet inte hur jag ska göra .

Jag bockade för bilder sen kommer jag ju till en sida där jag kan välja var jag vill att den ska söka då trycker jag på Browser och då kommer ju rutan upp med mina program men det går inte att få den och söka på E:dic Huwaei .

Nåt tips ??
Bea!

Vad är det för bilder?

Något av allmänintresse. Du vet vad jag menar.

P.s! Du har själv raderat dina bilder.

Du är inte ensam om detta. Min "fabriksinställning" är grym på detta.

Men nu lägger jag alla mina foton av min mormor på Hotmail. Där ligger hon
"nästan" bergsäkert.

>leiake< jag raderade dom för jag va säker på att jag hade kopierat dom till datorn min dokument ( my pictures) det va 3 bilder från en födelsedagsfest så lite tråkigt är det , men jag får acceptera att dom är ute o svävar nånstans i det blå :P

Men nu vet jag i alla fall att det finns ett program i fall jag skulle råka ut för nåt liknande , undrar om jag kan koppla in mig o söka på min hjärna för nåt är galet där Jag brukar aldrig radera bilder så snabbt men minneskortet va fullt så jag va tvungen o jag svär på att dom blev öveförda till datorn .

Ja ja nu är det som det är borta o kommer aldrig tebx .
Annons
Hej Bea!
Synd. Men Du.. Fanns det inte någon underkatalog i E:disc Huwaei Dubbelklicka och se efter (Citat: för jag va säker på att jag hade dom på datorn) .

- Jag testade att återskapa från minnet på mindigitalkamera. där var det en huvudkatalog och en underkatalog, i underk. låg tre bilder jag lyckades återskapa efter senaste Formateringen jag gjorde på kameran.

Vad gäller "Mina dokument ( My pictures) Varför har du inte en egen separat huvudkatalog "Mina Bilder" Det kan ju vara så att de där bilderna är någon annanstans på Hårddisken. Du sa visst utryckligen att du hade kopierat dem till disken. Spåna igenom lite med Browsern och sök specifikt katalog efter katalog om de nu gömmer sig någon annan stans. eller gå direkt på C:\ rubbet. ev. ta till Avancerat och se om det kan ge utdelning.
Lycka till.
Nu kan jag inte göra mer. hoppas du finner Dina bilder.
Ozzy tusen tack för din hjälp det är det första jag vill säga
Jo det fanns några underkataloger men jag kunde inte gå in på nån av dom med Recovery , sen va det nån som jag blev lite osäker på så för att inte göra saken värre så klickade jag inte på den .
Jag kan ju testa igen det gör ju ingen skada tror jag .
Hiihi du skulle bara veta hur måna mappar jag har


Avancerat förståg jag mig inte mycke på men jag körde avancerat oxå och hittade inget som kom i närheten av dom bilderna , men jag får försöka gå i genom mina mappar och gud vet allt o se om jag kan hitta dom till slut .

Jag vet att för nåt år sen så tappade jag en låt efter en massa sökande så hittade jag den bland windows system mappar

Tackar igen för all hjälp
Hej Bea!
För att undanröja ett ev. missförstånd. Du nämner Recowery titt som tätt.
---------------
I Recuva gör sålunda fönster för fönster.
1. vida startsidan, tryck Nästa.
2. Se till att bilder är iprickad. Det är det som standard. tryck Nästa
3. Se till att på "Speciell plats" är iprickad.
4. Tryck på bläddra. Där klickar du på nedåtpil i huvkdkatalogen C:\
5. Då dyker det upp "Recowery D:\ och DVD E:\ (Om du har en sådan)
Kan skilja på datorer /E,=x./
Samt E:disc Huwaei ((klicka inte på Recowery D:\ x - Det är ju återställningsdisken.
Din Mobil katalog ligger ju längst ner.) Dubbelklicka på den för att få fram underkatalogerna
Därunder ska just din bildkatalog finnas förhoppningsvis. Och börja beta av efter dina bilder. Börja med den första. Den söker bara, finner den bilder då dyker de upp under sökningen. Om inte, gå vidare till nästa.
Har du tur, ligger de i någon av dessa underkatalogerna.
Det skadar inte datorn om du blir tvungen att söka igenom alla.

Varför jag skriver så här beror på att du nämnt Recowery.
Antar att du menar återställning på svenska rent generellt. Men jag ville förvissa mig om att det är rätt katalog du menar.
Lycka till!
Ozzy!

Jag tror du "stöter" på "Bea".

Men glöm det. Hon är min. För hon bor närmast.

Din rollator är slut på halva vägen.
leiake! Nu ska Du inte vara så´n.
Men vem skulle inte gör det. Vid min ålder får man ta sig vissa friheter.
Tror nästan jag ska lägga in en stöt på Bea efter att sett hennes profil.
Ozzy!

"Bea" har något visst som vi karlar går igång på.

Hjälplös.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem