Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bensinpriset

Bensinpriset

Hej!

Nu i dessa dagar då bensin och oljepriserna går i taket borde man väl kanske för villaägarnas del kanske börja satsa mera på solceller på taken för att lindra lite...?

Ps: Skulle jag göra ialla fall..
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Poppo: Gilla läget eller flytta. Ingen tvingar dig att bo där.
Dessutom är de där avstånden ingenting, cykla till och från jobbet så kanske du blir av med "kärlekshantagen" också..

Minion IT:
Jag skulle gärna veta vad du har fått din information ang. östersjön ifrån, det enda jag kan gräva upp är följande not:
"OPAB – Svensk Oljeprospektering AB –
undersökte på 1970- och 1980-talet alla svenska
sedimentära områden. OPAB:s drygt 350
borrningar, varav sjutton till havs i Öresund
och Östersjön, visade att det inte finns några
utsikter till svensk oljeproduktion."
jag kör på E85..... det tycker jag är bra för den kostar bara 7,83 Kr/liter och miljövänlig

www.etanol.nu
skulle bara säga till alla som tycker bensinpriset är dyrt, kör till ystad o tanka då, där kostar det 9,21 på flera olika mackar..
ta med er nån 20 liters dunk så tjänar ni på det..
Annons
Ricky:
Sjuuuukt bra idé !!! Och när ni ändå kör till Ystad och sprutar avgaser över halva Sverige så kan ni väll passa på och kasta alla era gamla batterier och returförpackningar genom bilfönstret!
Miljö är skit, länge leve dumsnålheten!!

Jag förstår inte vad det handlar om? Kör själv en V8 på 232 hk och har själv valt det. Gillar att köra säkert för min famil det är därför jag valt denna stora bil, gillar komforten jämnfört med en liten snål bil. Men vet ju att jag får betala för detta. Men jag vill inte DÖ in en Nissan Micra eller en FIAT skit bil. Dör hellre i en stor säker bil och vet att jag valde säkerheten före en budget bil
Valet är enkelt : det är upp tiil dig. Betala för komfort och njutning eller ......?
Bifogar en liten länk som man kan garva åt:)
http://www.dagensps.se/artikel.asp?articleID=8824



Jojje
Los Lovos; tur man fattar vafan du babblar om..
Tänk om alla vi som måste använda bilen för att komma till jobbet skulle stanna hemma och använder bara kommunala färdmedlel. jag är säker på att halva sverige skulle stanna.

Svar till Los Lovos

Att det finns olja i Östersjön och att staten har full vetskap om detta presenterades i ett program i TV, tror det var Robban Achberg som tog upp det....

Sen vad gäller din syn på bensin priser och att folk skall börja cykla till jobbet, så tror jag väl att det är du som är ute och cyklar, ingen annan....

Vad tror du skulle hända med infrastrukturen, samhället, brottsligheten, om alla flyttade in till storstäderna för att dom inte har råd att pendla med bilen ?

Varför tror du att alla partier som sitter i riksdagen är överens om att flytta ut jobb och produktion ur storstäderna ?

Bara för att du aldrig har haft användning för ett körkort, ellr alltid har bott i stan, så måste du nog inse att världen inte slutar vid stadsgränsen! Det finns en hel värld utanför, och den kallas landsbygd! Vi kan köpa mejeriprodukter gjorda i Sverige, köpa trä som vuxit upp i Norrland, köpa matvaror som det står SCAN på och inte LIDL, med en massa kemikalier i! Det finns männsikor som faktiskt arbetar för att detta skall finnas till dig i butiken, och dom har INTE 1 mil till jobbet, utan kanske 15 Mil!

Skall dom cykla dom med ?

Men det är väl som med dom flesta miljö ivrare! En massa synpunkter, men inga kunskaper......
Minion IT
Ditt inlägg är för patetiskt för att besvara. Det är fullständigt ointressant att diskutera om du ska dra allt jag säger i absurda extremer och försöka påskina att DET är mina åsikter.

By the way .. det är lite magstarkt av dig att avsluta med: "En massa synpunkter, men inga kunskaper" med underförstådd hänvisning till mig. Med tanke på att du själv använder ett TV program med Aschberg som källhänvisning, samt att du helt ogrundat påstår att "alla partier som sitter i riksdagen är överens om att flytta ut jobb och produktion ur storstäderna". Detta när alla vet att flera borgerliga politiker starkt kritiserar förslaget. Till och med fackförbund som SACO ifrågasätter lokaliseringsutredningen praktiskt taget i sin helhet.

Svar Till Los Lovos.

Angående absurda extremer, var det inte du som alldeles nyss sa att folk skulle slänga ut sina batterier genom fönstret bara för att dom tar bilen till Ystad ?

Jag hänvisar till "Miljöivrare" inte till dig, men om du tycker dig passa på benämningen så för all del. Att ha åsikter om och bry sig om miljön, ligger i allas intresse, men då infrstrukturen ser ut som den gör, så är bilen en nödvändighet, och en förutsättning för att kunna anpassa sig till samhällets krav. Att basera sina åsikter på egna behov och inte se till andras är fel. sverige skulle rasa ihop!

Vad gäller partiernas förslag om utflyttning, så åsyftade jag i första hand det styrande partierna, och dom ser ju ganska överens ut, och eftersom det är dom som röstar igenom förslaget, så har ju förslaget i och med det redan funnit laga kraft!

Det var inte meningen att du skulle ta detta så personligt, jag uttrycker bara en sund åsikt från andra sidan bordet, ganska så rakt emot din sida, och mina åsikter väger precis lika tungt, för detta är väl fortfarande en demokrati ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem