Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

På ålderns höst

På ålderns höst

Eftersom det finns så många seniorer här ,så undrar jag om det inte vore intressant med en diskussion om hur livet var bättre förr. Eller var det det? Jämföra, berätta episoder, hur jag har det i dag, vad vill jag ha tillbaka, vad kan kanske bli bättre (utan politik), O S V
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

bambi!

Jag läste i "patrikke:s" gästbok.

Du vet väl att han är gift med Anja och dom har minst 8 barn.
Jag tycker en del var bättre förr, bl.a att man hade betyg i ordning och uppförande i skolan, ord som respekt och disciplin har mer eller mindre blivit skällsord idag, och i takt med det så har skolan idag fått enorma problem.
leiake! går fisket dåligt i Göteborg. Lägg ut flera tinor så går det säkert bättre.
Annons
per66!

Det tycker inte jag. Jag hade C både i ordning och uppförande.

Skämt åsido. Givetvis skall det vara betyg. T.o.m på daghemmet.
Då får ju föräldrarna veta vad det är dom har att vänta sig. Då kan dom
ta tag i sina avkommor i god tid. Orkar dom inte själva så får samhället ställa
upp.

Men dom får inte sänka min pension.
leiake! nyfiken i en strut! vad spelar det för roll om han är gift och har 100 barn. Vill han skriva och prata med olika människor så är det väl hans eller deras sak.
Bambi!

Läste din kommentar i gästboken.
Du ska inte vara ledsen när du läser i min profil!

Livet leker ju!!

Visst kan det vara sämre dagar också, men det blir ju alltid bättre?
Desto sämre det är desto större chans är det att nästa dag blir bättre, eller hur?

Man måste tänka positivt. Har lärt mig ett tips, när det är som sämst så kan man lura sig själv till att bli gladare.
När ni är nere och deppiga, LE!
Testa, det funkar.
Ett rejält flin

leiake!!
Minst 8 barn, det har vi inte. Där hade leiake fel, för första gången
Vadååå Ålderns höst har aldrig känt mig så ung som jag gör nu
per66! Det du skriver har jag längtat efter och se eller höra att någon annan tycker. Jag är 54 år och känner att jag har förlorat mycket av den uppfostran jag fick. Det är ganska svårt. Bara att få höra det lilla ordet TACK, är avlägset många gånger i dag. Allt är väl inte pest o pina i dag. Jag har kanske fastnat för mycket på dåtiden. Se bara internet, det kan jag väl inte klaga så mycket på än så länge, innan vi alla blir kapade, trots all Norton o s v. Ännu ett litet försök till skämt. Dåligt. JA.
patrikke! Om du visste vad dina ord värmer mej. Tänk om alla hade den inställningen som du. En stor eloge till dej för din livsglädje.
2 ord som retar mig mer än något annat är Personlig Integritet, det har blivit mycket viktigare än disciplin, inte bara i skolorna utan även i övriga samhället.

Man får inte sätta upp bevakningskameror, för att man i fösta hand måste skydda den personliga integriteten, som jag ser det så är anledningen att man skall skydda brottslingar, har man ett gott samvete kan jag inte förstå varför det skalll vara så kränkande att hamna på ett litet videoklipp.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem