Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

På ålderns höst

På ålderns höst

Eftersom det finns så många seniorer här ,så undrar jag om det inte vore intressant med en diskussion om hur livet var bättre förr. Eller var det det? Jämföra, berätta episoder, hur jag har det i dag, vad vill jag ha tillbaka, vad kan kanske bli bättre (utan politik), O S V
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Ingegärd! Jag kan förstå dej väldigt väl. Dom flesta av mina kompisar är över 70 år och dom är mycket piggare än vad jag är. Dom dansar och far runt överallt, hittar på än det ena, än det andra. Det dom pysslar med idag är bara önsketänkande för en trött 54åring. Hur blir 60-talisterna?
Bambi, hur var de 70 åringarna när de var 54 då
De kanske också vilade upp sig då.
per66! Jag läser med stort intresse det du skriver. Det känns som att det är mina åsikter fast dom kommer från dej. Jag brukar säga att jag har rent samvete, så varför ska jag bry mej. Det får gärna finnas kameror överallt.
Annons
patrikke! Där ställde du verkligen mej mot väggen. Ha ha. Det tål att fundera närmare på.
patrkke och bambi 60 talisterna är jätte trötta och har ont överallt i alla fall jag och dom flesta av mina vänner .

Natt natt ska upp tidigt imorrn
Bea! Vad ska detta sluta med oss? Pensioner o s v? Natti go tjejen
Tänkte lägga mig i debatten med att skriva om barn som är ett ganska känsligt ämne i dagens samhälle.
Förr så hade dom flesta föräldrar koll på sina barn, idag så är det ju synd om barnen om man ger dom en åthutning.
Skulle man sen ge dom en sådan så måste man fjäska så förb...för tänk om det stackars barnet får lära sig att veta hut.

hur många gånger har ni blivit påkörda av ett "gulligt" barn med en sån där barnkundvagn?
Vid ett flertal tillfällen så har jag blivit detta och sagt till barnet att nu får du ju lugna ner dig lite men då har det tagit hus i helsike hos föräldrarna.

Likadant med dessa barn som ska fylla sina kundvagnar med tex frukt eller annat som sedan föräldrarna lägger tillbaka för det är ju så "gulligt när barnen handlar själva.
Påtalat även detta för vederbörande förälder med ett "ge fan i mitt barn, låt mitt barn göra som det vill" kommentar som svar.

Vi bor i hyresrätt med en ganska stor innergård. Barn får vara ute till ca 23.00-01.00 och skrika och gapa så vi förvärvsarbetande, pensionärer och alla andra som vill gå och lägga sig i vettig tid inte får sova.
Var ute och sa till att nu jä...ar får ni hålla truten så vi kan få sova men det tog hus i helsike hos föräldrarna.

Var finns det självständiga tänkandet eller uppfostran idag. Ett barn kan inte lära sig nåt vettigt om inte föräldrarna lär dom nåt.

Vill nästan påstå att det var bättre förr med rätten till att ge ungarna en örfil eller en smäll med mattpiskan för det sved så man lärde sig att detta gör jag inte om.
Inför körkort på föräldraskap, det är mitt råd.
alla är väl barn i börgan??
hur skall de lära sig, om de inte skall härma oss vuxna.?
Bambi!

"Ditt uttryck många seniorer på IS!"

Det är vackert sagt. Dom flesta säger gubbar och kärringar. En eloge till dig.
Jag börjar gilla din inlägg. Håller dom så hög klass då är du en tillgång på
detta Forum.

En ny medlem vill införa spöstraffet igen. Det är ingen bra ide`. Jag fick
mycket stryk i min barndom. Ni ser hur det går. Bestående hjärnskador långt
upp i hög ålder.

Ge alla seniorer en pension som dom kan leva på. Plus lite lite lite till. Annars blir dom så magra.
Spöstaff var kanske att ta i men ni kan inte mena att det ska vara okay att bete sig som man vill utan att få en åthutning eller två.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem