Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

På ålderns höst

På ålderns höst

Eftersom det finns så många seniorer här ,så undrar jag om det inte vore intressant med en diskussion om hur livet var bättre förr. Eller var det det? Jämföra, berätta episoder, hur jag har det i dag, vad vill jag ha tillbaka, vad kan kanske bli bättre (utan politik), O S V
Antal svar på detta inlägg: 40
Sidor: «1 2 3 4

JonahHex!

Vi människor är som apor. Fast inte så intelligenta.

Vi har för kort "stubin". Vi "bankar" och slår våra avkommor i stället för att
förklara hur läget är. Med risk för att bli "tjatig" så kallas det för pedagogik.

Min mor var väldigt snäll. Men ingen expert på pedagogik. Hon kunde nog inte stava till detta ord.

Min far var inte snäll. Han kunde inget om pedagogik han heller.

- Nu gör vi så.
- Varför?
- Därför!

Känner ni igen min barndom.

är åthutning detsamma som muntlig tillsägelse !
eller är det ett fysiskt sådant , som att ta ungen i örat eller vrida om polisongerna, daska ungen i baken osv
Göcke!

Man får inte höja rösten när man tilltalar ett barn idag.

Då åker man in på minst 36 år.

Slår man ihjäl ett olydigt barn. Då får man villkorligt med särskild utskrivning.

I värsta fall får man samhällstjänst i 3 timmar på ett daghem utan hörselskydd.

Våld föder våld. Så mycket har jag lärt mig. Det är så enkelt.
Annons
Våld föder våld, vilket skitsnack. Titta på Afghanistan där det är tillåtet att slå sina barn, inte är väl de mer våldsbenägna..... Nää nu tänkte jag fel.
Titta på USA, inte har dom väl högre kriminalitet än... va fan det blev nog inte rätt. Colombia, där är det tillåtet med allt och inte finns det våld i.... Nää jag tror jag böjer mig för Leiake, våld föder våld.
Juniorsenioren var tillbaka efter en siesta i värmen och skrev lite. Men vart blev det av. Finns inte att läsa. Behöver kanske ta det lugnt ett tag till.
bambi!

Försvann dina inlägg. Det har hänt mig oxå.

Det är troligen fel på infrastrukturen.

"Ta det lugnt". Vad menar du.????

Jag är faktiskt intresserad av din barndom och uppväxt.
Alla har ju en mamma. Men har du det.

Du kanske är född i ett provrör. Vem vet.

Skämt åsido. Det finns mycket att ventilera på ett Forum.
Många gånger seriöst. Men oftast med en nypa "salt".
leiake! Tyvärr så är det där med salt sant. Eftersom jag själv är seriös så har jag kanska svårt med det där. Vill ju så väl med allt och alla.
Nu spökar min hjärna igen. Ser att jag skrev kanska. Vad är det? Förstås en blandning mellan ganska och kanske, som ju alla förstår. Jag är väldigt duktig på att få fram nya ord, när jag har som ondast. Ex. Gossen och pojken=gollen. Har förstås fler men dom har jag glömt nu. Vad tror ni att mina framtidsutsikter är?
bambi!

Man skall kunna säga vad man vill på ett Forum.

Men ibland kan man såra någon. Då är det inte bra.
Med andra ord. Det är livsfarligt att skriva inlägg på ett Forum.

Men när jag säger till min granne. Du har så ful näsa så jag tror jag
säljer mitt hus bara för det. Jag orkar inte se dig länge. Dessutom låter
din gräsklippare som ett "reaplan".

Vem klarar sådant. Inte jag. Jag är för snäll.
Leiake. Ska jag tro att du ber om ursäkt till mej indirekt. Grannar kan vara svåra att tampas med. Själv blev jag polisanmäld 1 gång av en granne som hade varit jobbig i flera år och till slut klagade jag. Blev kallad på förhör och polisen skrattade nästan när jag berättade min version av det hela. Det blev ju inget mer av det hela förstås. Fast det var väl bara ett exempel du drog antagligen

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem