Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kulturberikade områden?

Kulturberikade områden?

Jag vill inte vara rasist, Men varför är vi så olika? Just nu sitter jag själv och lider eftersom småbarnen är ute och skriker som det gällde livet. Om någon skulle bli mördad så skulle jag inte reagera eftersom det är så mycket som låter ute ändå. Är det fel på oss svenskar som inte kan ta till oss andras kultur, eller vad är det som är fel. Jag kan inte sova kl. 22´eller efter det ,eftersom vissa tycker det är bra tid att vara ute.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

leiake

Så kan det nog bli inom en inte allt för avlägsen framtid.....
leiake:

Du e ba så bäst!!!!! Emans ligger inte långt bakom ska alla veta.
Kram till er båda.

P.s
Här ska inte tas nåra språkkurser!! Vill dom konversera så får det bli på våra (svenskarnas) villkor.

Hade jag kommit till Afganistan eller Irak, ja vilket ticket land som helst så inte f*n hade jag blivit bortklemad med socbidrag, barnbidrag, + alla andra bidrag som dessa familjer får som det SÅÅÅÅÅ synd om.
Dom kan nog fan det svenska systemet bättre än vi själva.

Jag älskar alla men mest leikae
leiake:
Faktafel , En invandrad svensk fader , och Dom bodde här när din farfar kom hit 1975.

och tyder mer på hur illa vi hanskas med fakta i dagens internet.
Annons
Göcke:

Det gnälls för mycket i det svenska samhället
det är ju bara vitskallar som gnäller , förmodligen av den orsaken att de inte gillar varken snö/sol/eller regn eller att det kan gå bra för andra.

förresten , vem är det som står inne en varm sommardag och bakar pitzza till gnälliga vitskallar.

vill framföra ett varmt tack till den underbara personalen som fixade till 4 pitzzor och stannade kvar och serverade oss efter kl21 den kvällen de själva ville hem till svalkan.

jag kallar det service,
JonahHex!

Jag är inte så säker på att det sociala är så dåligt i dessa länder som du tror.

Jag skall kolla upp detta till i morgon.

Sverige fick sjukförsäkringssystemet 1955. Då var jag 16 år. Det kommer jag så väl ihåg.

Jag var sur för att jag inte kunde sjukskriva mig. Jag gick i skolan nämnligen.


Då hade många länder haft detta försäkringssystem i 10-15 år innan.
Argentina bland annat. Jag blev så förvånad.


http://open.spotify.com/track/4eZFkiOXiFFEllr1gVVork
Testa detta om det gå

Det ska funka om man har Spitify. ILOVELEIAKEANDEMANSANSANDEDDIEMEDUZA
Näh men usch bambi, så får du minsann inte skriva!

Tänk om IS får DO efter sig?
Ska säkert var nån kulturberikare som ser en möjlighet att klämma ut nån tusenlappar för kränkning.......
Hallå på kvällen!
Ett tips........

Våga ta kontakt med våra Nysvenskar ! Dom har faktiskt mycket att berätta.
Min Far avled för en månad sedan, och min Mor, 84 år, har nu vågat sej ut till lekparken, och där trivs hon som fisken i vattnet. Många invandrare är där med sina barn i den fina värmen vi fått. Hon kan ingen engelska, och dom vuxna talar lite knackig svenska, men dom tar barnen till hjälp att tolka. Väldigt snälla människor som verkligen månar om en äldre människa som just nu har det lite svårt med ensamheten.
Sen kan man ju undra vad som menas med en riktig Svensk....... Efter släktforskning så har det visat sej att jag härstammar från både Finska prästfamiljer och Valloner, och är bara glad för det !

Ha en fin kväll och Kram på er
Ulla

HeanHäxan: så sant så.
Edge: ansvaret ligger på er själva inte IS, så tror ni att ni sitter bakom pansar och kan skriva hur nedsättande som helst, så var inte så säkra på utgången.

själv så fick jag en fråga från en man,
hur mycket svensk är en svensk?

själv var han född i Turkiet av svenska förräldrar, talade flytande tyska/svenska/turkiska/engelska/franska ansåg sig som Turk, men gift sig med en svenska flyttade till Sverige och jobbar på ett stort företag, barna deras har mörkt hår/bruna ögon/och har lätt att bli solbrända.
de är födda i sverige, talar än så länge endast svenska, men kallas ändå för nedsättande ord av oss så kallade svenskar man blir trött på att höra att vi är så sketna i svedala.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem