Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kulturberikade områden?

Kulturberikade områden?

Jag vill inte vara rasist, Men varför är vi så olika? Just nu sitter jag själv och lider eftersom småbarnen är ute och skriker som det gällde livet. Om någon skulle bli mördad så skulle jag inte reagera eftersom det är så mycket som låter ute ändå. Är det fel på oss svenskar som inte kan ta till oss andras kultur, eller vad är det som är fel. Jag kan inte sova kl. 22´eller efter det ,eftersom vissa tycker det är bra tid att vara ute.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4

Jag undrar i vilka områden en del av er bor? Själv håller jag till i Tensta och Kista. Stortrivs. Har bott här sedan i mitten på 70-talet. Känner inte många svenskar. Min kille är turk. Men vissa saker när det gäller våra nysvenskar har jag svårt att ta till mej. T ex att 4-5åringar är ute ensamma kl.23 och skriker.
bambi , jag så hur livet var i rinkeby och tensta mfl ställen på 70talet, ungar var ute då med. jobbade föräldrarna natt så var ungarna fria att göra vad de ville.
skall ni fixa till så det blir lugnare, måste ni ta tag i det gemensamt.
De har säkert vakande ögon på sig,
så, "vind för våg" är de nog inte.
Men skrikandet är inte acceptabelt så
sent på kvällen !
Jag har sagt det förut, att Du är säkert
inte ensam om att bli störd, tala med Dina
grannar, och gör gemensamt ett försök att
få dem att sluta skrika, då det stör er nattsömn !
Annons
Göcke! Se mitt inlägg under Hagelbössan.
orsaken till att en 3-5åring springer ute ensam kl22 en kväll bör ni undersöka.
inga förräldrar vill att sina barn skall drabbas av tråkigheter. så något stämmer inte i resonemanget.

på 70talet fanns i rinkeby/tensta en hemtjänst som drog ut till sjuka barn och som stöd för föräldrar när de förvärvsarbetade nätter, denna tjänst försvann
för ca 20 år sedan.

pensionär har en klockrent tips, om hur ni kan göra.

men döm inte efter händelse, när ni inte vet vad som är orsaken till att en så ung unge skriker. en 3-5årig unge kan faktiskt öppna en dörr själv och dra iväg själv. och de hinner långt på ett par minuter.
ofta är seden sådan att nåt äldre syskon tittar efter den som är mindre och många kompisar hjälper till , visst borde små barnen kanske vara inne den tiden men det är varmt och det är sommar familjerna är oftast stora då blir det bara värre av att sitta inne och bråka men det ska tilläggas att många av familjerna inte äter kvällsmat förren vid åtta tiden och den måltiden drar ut på tiden då alla familje medlemar samlas och snackar om vad som hänt under dagen osv så föräldrarna är allt uppe och kollar .

Vad ska jag säga till min helsvenska granne som har en flicka på 4 år och sitter ute och tjatar nästan hela natten ? eller är det bara icke svenska det här gäller .

Jag är uppväkst på Kronogården i trollhättan många minns säcker skriverierna för ca 3 år hur jobbigt det va där så har det varit ända sen 70 talet då vi flyttade dit och det spelade ingen roll om det va finnar jugoslaver eller svenskar alla va ute sen under sommaren och visst finns det dom som man kan höja på ögonbrynet åt men det är lång i från bara utläningar som sagt .
>bambi< om du ser nåt som verkligen inte är rätt så kan du ringa soceller polis anonymt och bara fråga eller göra en anmälan , här på forumet är det inte mycke vi kan göra åt "dina problem" om jag ser nåt som inte är rätt så ser jag till att göra nåt åt det i verkligheten och ta hjälp där det finns folk för det .
Söta Bea. Tror du jag lever i det blå. Jag har stor erfarenhet i frågor som rör detta. Har jobbat många år inom vården, socialförvaltningen m. m. Haft mycken korrespondans både med Migrationsverket och Tingsrätter. Har även privata erfarenheter av hur vissa far illa. Jag anser att det är min skyldighet att reagera om någon har det dåligt.Hur många gånger har jag inte ringt myndigheterna, BRIS , polisen m m. Det är inte bara MITT PROBLEM. Jag kämpar så gott jag kan . Undrar vad du själv har haft för sysselsättning tidigare. Och som sagt, jag talar mest om nysvenskar eftersom jag vistas i sådana områden. Men jag glömmer inte bort alla som är utsatta på ett eller annat sätt. Det är mitt hjärta för stort för. Prata med "politikernatemat " ger jag mej inte in på. Då kan jag aldrig sluta så länge mina fingrar kan röra sej.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem