Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kulturberikade områden?

Kulturberikade områden?

Jag vill inte vara rasist, Men varför är vi så olika? Just nu sitter jag själv och lider eftersom småbarnen är ute och skriker som det gällde livet. Om någon skulle bli mördad så skulle jag inte reagera eftersom det är så mycket som låter ute ändå. Är det fel på oss svenskar som inte kan ta till oss andras kultur, eller vad är det som är fel. Jag kan inte sova kl. 22´eller efter det ,eftersom vissa tycker det är bra tid att vara ute.
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Stäng gränserna nu......det spårar ur mer och mer i tex Rosengård, Södertälje, Tensta, Rinkeby och alla andra liknande orter.......Sverige har väl gjort sin humanitära insats nu........det bor tex 40000 somalier i sverige. Låt dom som är här stanna om dom har giltiga skäl. Men nån gång måste det väl vara nog, det är iallafall min uppfattning.
Jag blir så glad av att se ungarna i parken det är ca 4 nationaliteter svenskar inklusive och deras största problem är vilket lag som ska vinna och det är just det dom ska bry sig om inte vilka länder dom är från eller vilken religon ochjag får tillägga att det är både killar och tjejer blir det bråk om nåt så fixar dom det , nu börjar några föräldrar ta ut korv som dom ska grilla och allt är en fröjd och skulle man fråga dom föräldrarna om vad dom tycker om " vissa ungar" så skulle dom lyfta högt på ögonbrynen och undra hur puckad man är .

Att nykommna till Sverige vet hur systemet fungerar beror på att myndigheterna informerar dom om det det är inte så att dom kommer hit och helt plötsligt vet hur man får soc bidrag , sen lär dom sig svenska väldigt snabbt jag har haft äran att träffa några och dom är super duktiga på att lära för dom vill lära sig , och dom har oftast jobb det är inga slöfokkar som bara sitter hema det finns dom som är såna men det finns även svenskar som gör det .

Dom har inte valt frivilligt att komma hit , jag känner inte många som skulle villja bo i ett land där man får med våld ta unga pojkar ut i krig eller använda våltäkt som ett vapen ingen normal människa vill ha det så .

Använd gester i fall det är nån som inte kan svenska det funkar och barnen kan vara tolkar då dom är väldigt duktiga på svenska , jag har ju den förmånen att jag är från Polen så serbiska och bosniska kan jag förstå lite av sen kan jag engelska som många från Afrika och Mellanöstern oxå kan .

Va inte så himmla dömmande och rädda det är 2000 talet .

>Göcke< det är väl så som på andra sajter kommer det in en polisanmälan så är ni väl skyldiga att ge ut personuppgifter , just så att folk inte ska tro att dom kan gömma sig bakom dig och Daniel .
Det kanske vore kanske bättre att dom försökte lösa såna problem i sina hemländer istället för att sticka iväg.........

Hur ska det annars kunna bli bättre i dessa länder?


Annons
Men däremot så tycker jag att den tortyr som dessa nytillkomna flyktingar blivit utsatta för i sina hemländer är avskyvärd, speciellt den grymma metoden att limma fast en ny mobiltelefon i örat som dom konstant måste prata i......
Ack ja Emans, det kan bara vara en Mr. Nobody, som
kan komma på en sådan lösning, för våra flyktingar!!!
Bea: jag blir glad att det finns medmänniskor som ser möjligheterna.
Invandringen måste öka från 20 000 till 300 000 per år, om välfärden i Sverige ska förbli på dagens nivå, enligt en SCB-rapport. Orealistiskt, säger arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin.

Littorin är ju som bekant inte att lita på.

Men jag tror att framtiden ser sådan ut. Jag tycker alla invandrare jag känner är mysiga. Men lite blyga. Mycket blyga. Men som dom jobbar. Uj,Uj!

Om 10 år är vi alltså 12 miljoner i Sverige om inte svininfluensan slår till.

Vi måste nog önska dom som kommer hit välkommna. Vår attityd mot
invandrare skapar problem. Dom börjar hata oss i stället. Det är inte bra.

Jag tror att det brister i information.

Själv härstammar jag från Vallonien. Farfarsfarfar var Belgare.
>leiake< klart dom är blyga dom vet ju vilka fördomar det finns mot dom , kul att du tycker dom är mysiga för det är dom flesta.

>Göcke< Jag gillar din attityd när du tackar pizzabagarn att dom höll öppet Jag och många som jag känner allra helst min mamma är jätte glada för att vi har 2 skomakare och skräddare dom syr o klistrar i vått och torrt och alla är nöjda dom syr även väskor och lite annat i skin , min mamma har ett par favorit skor som skomakaren har fått plåstra om många gånger under åren och mamma är så glad att hon kan ha dom skorna ett tag till , fast nu i våras så sa han att det nog är sista andetaget för dom . Jag får skaffa nya fina skor till henne fast det blir svårt att ersätta dessa , som sagt bra utfört arbete och jag ger tusan i vad för land dom kommer i från fast det vet jag ju alltid kul att fråga var i från folk kommer istället för att klistra på ett leende om att man inte ser nåt , det är så jag har fått många vänner från alla håll av världen , det gör mig rik och glad
>Emans< vi vet att du har problem och att du måste hävda dig då du är en liten stackare .

Här kommer en kram Made in Poland
När argumenten tryter så går vi till personangrepp......, skulle tippa på att du har betydligt mer problem än mig som det verkar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem