Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Att vara ensam

Att vara ensam

Helt plötsligt fick jag en hemsk känsla av ensamhet!

Jag brukar trivas i mitt eget sällskap för jag gillar mej själv.

Är ingen egoist utan tycker att jag är helt ok.



Är det någon annan som haft en liknande upplevelse?

Ensamhet kan vara en plåga för många. Det fattade jag helt plötsligt.

Usch!
Antal svar på detta inlägg: 138
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »

Sofus! Fast det är 15 år sedan mamma gick bort så kan känslan att ringa henne dyka upp ibland och berätta något för henne.

Min hjärna spökar ibland också när det gäller pappa. Tycker mej se honom ute lite då och då på dom ställen där vi brukade träffas. Då har han ändå varit borta i 9 år.

Jag vet att det här är ett jobbigt ämne för många.

Kramar till er som tycker det.
Hej söta Bea! Jag har ju varit med om att flera har lämnat jordlivet.

När jag funderar närmare så har mina känslor varit olika då.

Ibland iskall, ledsen och till och med glad.

Glad för personens skull som slipper lida mer.

Jag kan känna väldigt starkt med dej angående din mamma.
>bambi< Tack va snällt

Ja man vill inte se andra lida varken människor eller djur men ja så är det ibland , lite hårt sagt men man hoppas bara på att det snart ska va över och att det ska gå smärtfritt och snabbt .

Nä nu ska jag nog göra nåt lite roligt
Annons
Bea. Nu gjorde du mej nyfiken. Vad kan det vara för roligt?

Själv ska jag in i duschen. Fick en väldigt annorlunda frisyr när jag var ute i hällregnet. Känner inte igen mej själv.
>bambi< Jag menade mer som att jag ska försöka göra nåt roligt innan jag deppar ner mig , men jag ska fixa lite mat o sen ska vi klippa klorna på en katt det brukar va ganska kul då hon hatar när man gör det men det är ett måste för nu låter det som att hon går på stilettklackar inte bra för trampdynerna .

Aj då har ni såna skurar här har vi lite sol och lite moln
Bea! Aha. Nu förstår jag.

Klippa klor är ingen höjdare många gånger.

Sist jag klippte kaninens klor så missade jag lite.

Det sprutade lite blod på mej och en byrå.

Tack och lov så blir han inte rädd nu för tiden, när dumma matte gör fel. Det händer inte ofta som tur är.



Ja det är allt en konst att klippa klor , det har aldrig hänt att vi har klippt fel men honan bokstavligt hatar oss när vi gör det hon blir som en liten orm o slingrar sig det är lite jobbigt men det är ju för hennes bästa så då får man inte ta åt sig
Bea. Det är hundra gånger värre att hålla fast en katt. Mina brukade jag få linda in i en handduk vid kloklippning.

Nu är vi inne på ett annat ämne igen.. än trådens ursprung.

Vi har visst varit det tidigare.

Konstigt att man alltid ska halka in på andra saker.

(Man!!! Ofta jag kanske.)
>bambi< Inte bara du det händer oss alla , det blir så med vissa trådar det är ju som om man satt och pratade så efter en stund pratar man om nåt annat , det är ju bara kul och intressantare

Ja dessa kissemissar o deras klor när jag är själv använder jag handuk annars så skulle jag nog se ut som om jag hade råkat ut för en björn eller nåt sånt
Bea! Håller med dej om trådarna.

Om jag skulle börja räkna mina ärr efter olika djur så fick jag hålla på länge.

Glömmer aldrig när gammelkatten fastnade med en klo i min kind. Den var inte vacker efter det.

Men vem brydde sej om det. ? Inte jag.

När något är en kärt kan man stå ut med mycket.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem