Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Debatt?

Debatt?

länkar................
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

Jag har jobbat på ett sågverk sen 1981.....





Det enda jag säger är att så många som möjligt måste jobba tills dom blir 65 år annars går det åt pipan, sen om man inte kan jobba av olika anledningar så är man inge sämre för det. Summasummarum är att många fler måste jobba än de som är hemma för att ekvationen ska gå ihop.
Emans! Vad tycker du om förslaget att höja pensionsåldern?

Skulle du själv orka? Du verkar ju själv ha ett tufft arbete.

Ska vi inte försöka bearbeta våra kära politiker så kan kanske alla utslitna människor som behöver ta ett steg tillbaka.

Många går ju på knäna till jobbet nästan för att dom är helt utslitna.
Jag tycker inte om förslaget men tror nog att dom kommer nog att genomföra det.......man får jobba tills man stupar, det blir billigast för samhället så......annars så måste det bli drastiska sänkningar av pensionerna...............folk lever längre och det blir färre jobb snart är det 3 "tärande" på varje "närande" så dom är nog tvungna att höja pensionsåldern...själv är jag tveksam om jag kommer att få nån pension överhuvudtaget.
Annons
Emans! Det ligger mycket i det du skriver. Skriver under på det.

Pension som man kan överleva på kan vi nog nästan glömma.

Vad händer med alla som inte kan ta hand om sej själva utan behöver t ex
boende med personal.

Jag tror det lutar åt gamla tidens ättestupa snart.
"Gamla tidens Ättestupa" har aldrig funnits, det är en myt ...... snarare var den gamla generationen väldigt viktig långt tillbaks, för att ta hand om barnbarn och annat. Ha en bra dag alla, både löntagare och pensionärer
Kram/UL
mytbildning
källkritik

debaterna kan ni ju ta på respektive tidningswebb , när de är aktuella.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem